Toch weer een ZONdag

Om 6 werd ik wakker van Ingrid die Sabrina kwam brengen die was al wakker, ze was al verschoond en had al ontbeten want ze was vanaf 5 uur wakker. Ze wilde niet blijven liggen bij ons dan de tv maar aangezet kon ik nog wat dommelen. Theresa kwam om 7 uur en dan ben ik maar de kleine pannekoekjes gaan warm maken. Dat was een lekker ontbijt. Dan opgestaan en eerst de keuken een beetje opgeruimd , de vaatwasser geleegd en weer gevuld en de friteuse en de airfryer in de kast gezet. Dan had ik weer de keuken vrij. Onze bedden afgehaald en de wasmachine aan en dan nog een broodje met een kop koffie.
Gisteren had ik het te druk met de kinderen om ook maar wat te schrijven , we waren in de middag erop uit gegaan maar het was zeer warm en we waren blij om weer thuis te zijn. Ingrid was tegen achten thuis en we waren net bezig om Sabrina naar bed te brengen dus die kon Mama dag zeggen en hop in bed waar ze enorm begon te krijsen. Na haar even getroost te hebben en toegesproken gingen Jan en ik weg en nog een keer door de babyfoon gezegd ss het is bedtijd nu slapen was het stil. Eten voor Ingrid gemnaakt en die liet zich alles goed smaken. Die had een idiote dag achter de rug, gisteravond was er een dame die een top van haar vinger had afgesneden daar had ze vandaag werk aan en dan valt er ook nog eentje die moest naar het ziekenhuis door alle bloedverdunners. Maar ze heeft de dag overleeft.
We hbben nog niks van Jannick gehoord , die geniet vast zijn mannenweekend. Ik heb al aan Ingrid gevraagd wanneer zij haar vrouwenweekend heeft. (dat wel zonder de beide kleine vrouwen).
Het duurt in de morgen tot ongeveer half 10 maar dan wordt het ook snel warm en zonnig. In de middag wordt het ook toch echt rondom 5 al weer donker , de zon staat al weer lager. Het kan nog zo warm en zonnig zijn het is September. Gisteren was het dus ook erg warm en we dachten even in de middag dat er onweer zou komen grote zwarte wolken trokken binnen maar ook weer weg. We hopen dat het volgend weekend en de maandag erna nog mooi wordt want dan heeft Theresa haar verjaardagsfeest in het weekend voor de familie en op de maandag voor haar vrienden en vriendinnen.
Vanmiddag gado gado gemaakt en zelfs Sabrina at het dan in de middag in de tuin , wij onder de zonwering , kinderen spelen. Eind van de middag weer naar binnen want Theresa hield het niet meer , Ik heb een oude smartfoon opgezocht en die was aan het opladen. Ik heb Theresa gezegd dat hij van haar is en dat ze dan maar alleen boven bij mij er mee mag dan moeten we nog wel een prepaid kaartje erin kopen maar dan kan ze bij mij ook op huisinternet ermee, Ze heeft een hele poos Squla gedaan en ze is met tafels begonnen. Ze heeft nu de tafels van 1,2,3,10 onder de knie en rekent zeer vlug ermee .Haar Nederlands gaat ook goed, nu met grammatica begonnen, lidwoorden en zelfstandige naamwoorden. Ik ben best tevreden ook als de tafels in een verhaaltje zitten ziet ze gelijk de som en meestal ook gelijk het antwoord. Sabrina zit er dan naast en met haar neus er boven op. Ik denk erover om het abo uit te breiden voor Sabrina. Je kan al met peuters beginnen dus dat zou dan net gaan bv kleuren en vormen. Ik kan eerst een proef van een maand doen en kijken of het gaat. Ik wacht nog even hoe het op de Kiga gaat. Morgen haar grote dag voor het eerst naar de Kiga en Theresa naar de 2e klas Volksschule. Ongeveer groep 4 in Nederland.
na het avondeten beide in bad gestopt en in pyama gestoken en om half 8 Sabrina en een half uurtje later Theresa in bed gelegd. Verder nu bijna kwart voor 9 en ik hoor Ingrid thuis komen. Jannick slaapt vanavond nog in Schladming op zijn werk. Nog even het eten voor Ingrid maken en dan klaar.
Ryan van Lisa vandaag 8 jaar over een week Theresa.
Nog steeds geven Ingrid en Jannick het beide niet toe dat ze uit elkaar zijn.

Ze hebben het maar goed met jou daar allemaal in huis. Petje af

Marjanne 2020-09-13 20:48:17

Je kan beter naar je werk toe moeten heb je het een stuk rustiger😜