weer een drukke hete dag achter mij

Vanmorgen om 7 uur ging de telefoon, Jannick dat ik de babyfoon aan kon zetten. Hij ging op weg naar Kalwang naar het ÖMTC Zentrum waar hij demotorcursus doet. Om 8 kwam Theresa en ietsje later Sabrina. Die we dan gaan halen want we draaien de deur op slot omdat ze anders van de trap valt. Ze komt wel omhoog maar naar beneden kan ze niet. Die heb ik gelijk beneden helemaal klaar gemaakt dus netjes aangekleedt naar boven. Dan ben ik ontbijt gaan maken
Ontbijten hebben we in de huiskamer gedaan mochten ze ondertussen Oki Doki kijken. Een zeer rustige morgen , Theresa eerst kijken en nu met haar telefoon bezig en Sabrina kijkt tv. De deuren open want het was vannacht 19 graden maar de hemel is dicht getrokken. Ondanks geen zon toch 26 graden. Zo eerst maar eens gaan bedenken wat we gaan eten , ik denk Ravioli. Maar nu eerst een kop koffie.
Ik voel me lui maar het bed is afgehaald , de 2e was in de machine, de vaatwasser gevuld en geleegd al met al toch de hele morgen bezig. Theresa was blij met haar berichtje die ze van Meli had gekregen, ik was blij met mijn mail van Maureen.
Het is nu kwart over 11 en de zon valt nu toch door het wolkendek dus de temperatuur stijgt behoorlijk aan. Sabrina speelt op het balkon met de duplo en ze kan nu toch blokken op elkaar krijgen een klap na zodat het vast zit .
Gisteren was Jan bezig om een plankje in de kast te verplaatsen en ook Jannick heeft gekeken maar geen kans zonder het hele wand gedeelte van de muur af te halen. Daar ik daar geen zin in heb zou Jan het andere plankje op de goed hoogte vast zetten en het smalle deel wat overblijft verzinnen we wel wat voor misschien een laag m,andje of zo iets. Wij waren daarna weg gegaan en kijk het plankje zat op de verkeerde plaats. Dan zeg ik dat tegen Jan en wordt hij echt laaiend. Maar het plankje zit op dezelfde plaats waar hij zat en dat moest juist groter worden omdat de boeken anders niet passen die daar komen.
Theresa zei mij vandaag de andere bikini van mij is van Mama die heeft zij gekocht en moet ik meenemen. Handig als je 1700 Euro in de maand hebt voor de kinderen en dan de bikini die hier is wil hebben. Hebben hebben ik word daar totaal kriegel van. Ze heeft een nieuwe bikini van Meli gekregen maar de oude is wel handig om daarnaast te hebben. Ook hebben we een badpak voor Sabrina gekocht. Ingrid moet er tientallen hebben die ik in de loop van de jaren voor Theresa gekocht heb.
Bijna 12 uur en beneden de kleding van Sabrina opgeruimd en de wasmachine aangezet. Zo kom ik de dag wel door. Ik geloof dat Jan toch nog vandaag iets aan het plankje gaat doen maar voorlopig gaan we zo eerst middageten en ja inderdaad Ravioli. Na het middageten ging Jan alvast met de kinderen naar de tuin om te spelen. Ik was nog met de was bezig en heb alle was van 6 weken voor Jannick gevouwen en in stapels op zijn bed gelegd. Mijn eigen was moest ook nog want ik kwam ook aan 3 wassen. En de was van hem die ik vandaag gewassen had buiten gehangen. Ik zag dat Jannick zijn rail in een kast naar beneden was gekomen en had Jan gevraagd om er naar te kijken en die zei kan er niet zo maar in moet even met een schroefje gedaan worden. Dat heeft hij later ook gedaan. Hij had het water aan gezet dus Theresa en Sabrina op hun eiland onder de sproeiers . Dan nog de planten water gegeven en uit gedaan. Een ijsje met de kinderen gegeten en dan was het half 4 en hebben we opgeruimd en 2 kinderen onder de douche gezet morgen beide weer school. Ik ben ondertussen murw en moe. Het is nog steeds bloedheet en er komt steeds meer wind opzetten . Voor de zekerheid het speeleiland deel onder de eettafel geschoven en 2 stoelen gekanteld erin. We zitten ondertussen de F1 te kijken en Sabrina vindt het leuker om de F1 te kijken dan met Theresa een kinderprogramma. Ik nu aan een groot glas mineraal water met een paar fruitblokjes erin . Geen idee hoe laat Jannick terug komt van Kalwang.
De alarmen gaan en ik kreeg gelijk van Jannick de melding terug brandmelder dat is heel vaak het revalidatiecentrum dan roken ze stiekum en gaat het alarm af.
Mijn plankje wordt vandaag niets meer dus ik blijf nog in een kamer vol zooi zitten.