We hebben ons vandaag bezig gehouden.

Vanmorgen rondom 7 wakker en blijven liggen tot kwart over 8 met wat ontbijt tv. Dan de ochtendrituelen en aan de koffie. Ik heb de badkamer gedaan en Jan moest voor mij de bodem aantrekken want ik heb al een week rugpijn en gisteren stond ik op en stond krom. Dus een beetje voorzichtig. Ik moet een trekker kopen op een steel dan hoef ik niet te bukken maar ik vergeet het steeds dus nu gelijk op mijn inkooplijst. Daar belandde het ook nooit op. Dan besloot ik dat het tijd werd om mijn voetenbankjes met leer te bekleden. Als ik ooit nog een keer zo´n idee heb dan moet dat er gelijk uitgeslagen worden. Het leer kost erg veel, de spijkertjes ook. Laten zich de spijkertjes die er speciaal voor zijn niet in het hout slaan, het hout veel te hard. Na tig krom geslagen te hebben aan Jan gevraagd of hij echt geen heel klein boortje heeft. Eerst zei hij nee maar kwam toch terug met eentje. Dan maakt hij een gaatje waar gelijk een spijker in kan van ik weet niet hoe groot. Dus nu roep ik stop en dan gaat het nog niet altijd goed maar we hebben bijna het eerste rondje vastzitten en dan nog ertussen in een rondje. Dan hebben we nog voetenbankje 2 te gaan. Eerst maar eten gemaakt vandaag rundvleesreepjes met groene asperges in roomsaus, voor Jan een klein beetje asperges en daarvoor de overgebleven doperwten en gekookte aardappels erbij. Het smaakte goed nu even rustig zitten voor we aan ons ergerniswekkende karweitje verder gaan. Ik heb dode vingertoppen waarmee ik bijna niets kan vasthouden laat staan een minispijkertje en Jan heeft trillende handen dus jut en jul aan het werk.
Het is echt ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,weer, regen mist en somber. Dus ik dacht een karweitje daar worden we blij van.
Het is uiteindelijk gelukt en ben wel blij met het resultaat .
De hele dag zonder internet gezeten dat was balen en om 7 uur vanavond deed het internet ineens het weer.
Weer een dag voorbij en van de week de kop er weer af. Helemaal blij kunnen we vanavond toch onze Flikken Gent afleveringen kijken.

Chapo jullie hebben je best gedaan

Erna 2021-04-19 19:25:57

Je kan als hulpje een haarschuifje gebruiken om de spijker mee vast te houden. Als de spijker groter is een wasknijper.