Een dagje in het verleden graven,

Freitag16.Februar
Gisteren gehoord dat Dennis, Bianca en Angela van 9 tot 13 maart hier zijn en ze slapen bij ons achter bij Seebacher. Super leuk voor Jan. Kreeg er ook nog fotos bij het bericht van Tobi en Jula.
Dan komt Annemarieke nog eind februar en gaan we samen nog eens naar Liezen. Leuke vooruitzichten.
Ineens dacht ik gisteravond oeps ik had met Isabel afgesproken om naar haar avond in Winkl te gaan over gezondheid (LR) Dus snel omgekleed en in draf naar de brandweer in Winkl gehobbeld. Was al aardig druk maar ik was niet de laatste die binnen kwam. Nou het hele verhaal werd afgedraaid en om half 9 kwam de pauze (vanaf 19 u) en toen dacht ik het is mooi geweest er zou 20 minuten pauze zijn en dan ging het verder. Afgezien ik vind de producten veel te veel geld en verder verkopen doe ik ook niet. Kom ik buiten viel mijn mond open alles dik wit en het sneeuwde nog. Dus in nieuwe knisperige sneeuw en door de sneeuw uit de lucht terug lopen. Ik kon wel merken dat we net iets lager wonen dan Winkl want daar lag al een dikke laag en toen ik in de buurt van ons kwam was het nog maar enige centimeters. Ben nieuwsgierig of het blijft sneeuwen en hoe het morgen eruit ziet. We hebben nog altijd een dikke ingeklonken laag van 50 cm in de tuin. De straten waren aardig vrij op de stukken na met weinig verkeer.

Ik was om 6 uur wakker dus snel tv aan en skien kijken, ging naar tevredenheid voor de Oostenrijkers 1x goud heren en 1x brons dames.
Ondertussen kwam Sabrina met een opgeruimd humeur. Dus we gingen met de auto rondrijden en ik had voor het eerst een dvd van Tik Tak aangezet. Gelijk bij het eerste tikken zat ze met haar mond open en ze bleef ademloos kijken tot Mama kwam. Nog even koffie drinken en dan weer wat doen.
Ik had gisteren op FB een foto gezien en ik heb ergens precies dezelfde foto maar dan met mij erop in de dierentuin Wassenaar. Iedereen die erop reageerde was ongeveer van mijn leeftijd. Toen vroeg iemand die Wilma heet aan mij ben je wel eens in Brabant op vakantie geweest. Ik lijnkrte Brabant aan Ossendrecht en de naam Wilma en ja dat was ze. Een jongere zus van mijn tante Jannie de moeder van Anja. Dat is het grootste meisje naast de vader. Ik zie ook Anja erin. Die met een jongere broer van mijn vader getrouwd is. Ze waren met 14 kinderen en we gingen dan bij hen op bezoek. Ik kan me oa herinneren dat we in ploegen moesten eten. Ik heb er geen slechte herinneringen aan. De foto die er bij was had een Frank er op gezet en toen wist ik aan de naam met achternaam ook dat het een oudere broer in het gezin was. Op de foto herkende ik toen ook gelijk de moeder van Anja voor mij tante Jannie die nu 74 is. Frank is geloof ik 74 en Wilma van mijn leeftijd of iets ouder.
Wel leuk als je zo allerlei mensen die je echt heel veel jaren niet gezien hebt ontmoet, we waren tieners toen en nu allemaal oude sokken.

Doordat ik eigenlijk wilde weten of ik die foto in de bak vol kon vinden vond ik wel andere fotos. Die heb ik maar gelijk gedigitaliseerd en het gaf me leuke herinneren. Het waren fotos uit 1987 toen ik een cultuurreis maakte naar de DDR. Ik mis er nog wel veel van die reis maar ik heb er aardig wat gevonden.

In de middag wilde ik boodschappen gaan doen met de bus naar Schladming en dan met Jannick mee terug. Maar Ingrid wilde toch wat boodschappen doen dus ik kon met haar mee en Theresa bleef bij Opa. We moesten wel op tijd terug zijn want Theresa zou opgehaald worden om mee te rijden naar haar karate les. Dat lukte allemaal. Thuis alles opgeruimd kwam Jannick nog even een bakkie doen. Het weekend kan beginnen en een echt weekend want Dominik komt het weekend niet.