Werkzondag

Sonntag 2.Juli
De dag begon zo als elke zondag en ik zag op mijn telefoon het berichtje staan dat Dominik vandaag niet komt omdat Trixi vrij heeft. Dus tijd voor mijn andere klusjes want het is koud met op zijn hoogst 16 graden en vanmorgen zo koud dat ik de houtkachel om 6 uur aangestoken heb. En ja waarom was ik zo vroeg wakker?? Omdat onze buurman het ook koud had en ik wakker werd van de benauwdheid omdat onze slaapkamer vol rook stond. Dus eerst raam dicht en wachten tot de kamer weer een beetje rookvrij was. Die stookt alleen met hout en te ruiken was het dennenhout .
Maar van slapen komt dan niets meer dus croissantjes gebakken die ik ook nog liet aanbranden. Samen met het weer wordt je daar niet blij van. Elke keer hoost het en er staat ook wind.
Jan ging het vakantiehuis van Andre aan de kant maken omdat er vandaag gastenwissel is. Op zondag doet de vaste kracht het niet. Maaien schiet erbij in op den eerste plaats slecht en nat weer op de tweede plaats mag niet op zondag. Dus dat staat nog op het programma van Jan als het gras eerst maar eens droog wil worden lukt het van de week misschien.
Dus eerst mijn bed afgehaald, de was machine aan, was in de droger , nog een was erin, ook in de droger.
Ondertussen ging Jannick de kasten beneden opbouwen en geholpen en veel gekeken. Dan ging hij ze vullen met al zijn werkkleding, brandweerkleding,waterreddingkleding,rode kruis kleding, winterjassen.
Voor de rest nog huizenhoog zooi maar zijn grote luchtbed ligt in de kamer en hij kan slapen. Als hij voor dag en dauw eruit moet slaapt Sabrina net dus hij slaapt doordeweeks beneden en in het weekend in de slaapkamer. Ook als hij vroeg moet slapen kan hij dit nu. Hij sliep nu steeds in de huiskamer maar dan staat er de hele dag dat grote luchtbed overeind in de kamer. Als Jannick heel vroeg eruit moet wil hij ook graag wat vroeger gaan slapen. Ja Sabrina brengt het leven goed door de war voor iedereen.
Middageten gemaakt lekker broccoli en bloemkool, gekookte aardappeltjes en een karbonade. De keuken weer opgeruimd.
Daarna de wasmachine helemaal gereinigd en dan met machine reiniger laten draaien. Douchegordijn had ik ook gewassen hangt buiten te wapperen.Frituurpan gereinigd (een klus die ik haat) De vaatwasser leeggeruimd , gevuld en aangezet. Als die klaar is wordt hij ook gereinigd en draait dan ook met reiniger erna. Alles weer bijvullen. Dan is de dag bijna om , maar wel de klussen weer geklaard.
Jannick gaat geloof ik nog de banden van Ingrids auto wisselen. Maar hij is nu nog de schommel voor Sabrina aan het ophangen .
Een echte rustgevende zondag.
Jannick is gisteren met het team op de 3e plaats gekomen met voetballen, ietsje lager dan vorig jaar want toen waren ze 2e van de 10 teams die meededen. En ze voetballen nooit. Maar vandaag had Jannick behalve flink verbrandde benen door de zon ook flink spierpijn.