Hier woon ik

Oostenrijk, Schladming

Het Jugendsportheim is heel erg mooi nieuw en modern.Beneden in de kelder heb ik een heel grote kast voor mijn sportspullen.Via het trappenhuis ga ik naar de tweede verdieping door een deur naar de schoenenruimte.Daar heb ik een kast voor mijn schoenen en kan ik ook mijn schoenen drogen.Ik trek dan mijn huisschoenen aan en ga door de deur naar onze vleugel.Jongens en meisjes zijn gescheiden en ook de Handelsshule en de Hauptschule zitten apart.Dan kom ik in een grote ruimte waar ook een zitje is en een magnetron en een aanrecht.Dan loop ik de gang in en tegenover mijn kamerdeur van ons appartement is een droogkast (verwarmde kast waar je kleding kan drogen).Ik ga door de deur van ons appartement en kom in een hal waar de doucheruimte aan is met 2 douches, wasbakken en badkamerkasten.Aan de andere kant van de hal zijn 2 toiletten en in de hal staat ook een grote koelkast en lades voor eten. Dan zijn er 2 kamerdeuren en mijn kamer is de meest rechtse.Als ik de kamer in kom loop je eerst tegen een grote kastenwand aan waar we ieder een eigen kast hebben.We slapen met zijn drieen op de kamer .Achter de kastenwand heeft ieder zijn eigen hoek met een bed, kastje erboven met verlichting en een bureau.Er is ook nog een gewone tafel.Ik kijk uit op de Planai en de spoorbaan en door een ander raam kijken we uit op de school.Eten doen we beneden op de begane grond, een heel kleurijke ruimte (volgens mijn vader lijkt het wel een kleuterschool maar mijn moeder vindt het geweldig en ik ook)Alle stoelen zijn in felle kleuren, de gordijnen enz.
Het eten is best goed, we eten 2x per dag warm (ik heb pas 1x iets gehad wat ik echt niet lustte)Er zijn sportvelden,atletiekbaan,zwembad,sauna,ruimte om te fitnessen,krachtruimten en sporthallen.De school staat naast het Heim.
Jannick

Oma was ik vandaag voor 1000%, wat een liefde kan je voelen voor je kleinkind. Zo bijzonder zo anders dan je eigen kind.

1 oktober 2005 15:42 | Door: jorran wwwwoooooowwww jannick! zoo gaaf! ik wil echt een keertje komen kijken! groetjes jor

molenaar.ruesink 2016-06-01 20:26:39

1 oktober 2005 16:22 | Door: joycieie hey dat klink erg tof, zwembad en al, cool hoor. Het klinkt allemaaaal reuze groot en mooi. ik wil zeker ees naar je toe komen :D ~xXx~ joyce