Een buiten werkdag

Vanmorgen om half 8 wakker , eerst een rondje ontbijt tv en dan douchen. De rest van de ochtend dingen en ook al is het nog niet echt warm wel de deur open gezet. Het wordt wel warm en het is al zonnig maar het duurt in deze tijd van het jaar even voor het warm is. Kattebeesten helemaal blij. Net een kop koffie gedronken en nu wachten tot Jan ook zo ver is dat we kunnen gaan ruimen. Eerst naar Aich en dan naar de gemeente hier waar we pas vanmiddag terecht kunnen. Gisteren even langs Jannick en Meli en gevraagd of zij nog rotzooi hadden. Meli had vetemmertjes die geruild kunnen worden en nog een berg van wat ze geruimd hadden wat we mee kunnen nemen. Dan hebben we ook nog dingen voor de Caritas.
Maar eerst langs Letmaier om stookhout te bestellen.
Nou dus is heel Gröbming geen stookhout te koop. Net met Meli overlegd of zij ergens iets weet. We hebben nu een auto met aanhanger van hen dus we kunnen ook buiten Gröbming kijken.
Dan zijn we naar Aich gegaan en de auto was afgeladen met van alles en nog wat restvuil, chemisch. plastik, metaal en elektro. Het duurde want het was flink druk en daar waren een paar zeer grote storters bij dus er moesten zelfs tractoren aan te pas komen. Dan waren wij en wij waren snel klaar. Hij roept al Molenaar? en wij ja en dan kunnen we door . Thuisgekomen eerst een kop koffie en dan trampoline afbreken. Ik de zandbak leeggehaald en nu een grote zak zandspeelgoed en een kruiwagen en een kleine springbal. Kijken of iemand het wil hebben en anders volgende week naar de stort. Klokslag 12 zijn we gestopt en ik ben gaan eten koken. Dus zo gaan eten met Jan.
Na het eten gaan we verder met de trampoline opbergen , uit elkaar is die al. Dan moet de zandbak leeggeschept worden. We willen zo veel mogelijk buiten alles klaar hebben want ze gevan vanaf morgen weer kou en regen op. Morgenochtend werk ik ook weer bij Christine. Dus dan hebben we als het weer redelijk is maar een halve dag. Meli heeft met de grote zware benzine maaier de schuine kanten in de tuin gedaan. Zwaar werk. Nu even zitten en bij komen.
Dat bijkomen was niet te lang want Jan was al weer weg dus ik er achter aan. Bezig geweest met de trampoline en nadat die weg en opgeborgen was de zandbak met opbergruimte onder het speelhuis vandaan gehaald. Dan al het zand eronderuit gehaald Dat viel niet mee want je kan er niet onder staan en zand scheppen in zo´n kromme houding een echte beproeving. Meli had benzine gehaald en was verder met de zware kantenmaaier aan het werk. Dan zijn Jan en ik naar de gemeente gegaan om de emmertjes vet aftegeven. We hadden ook het glas meegenomen dus alles weer weg. Ze hadden alleen maar 1 emmertje want die komen uit China en ze leveren niet. Ik heb er nog dus niet gelijk paniek. Dan weer verder met het speelhuis. Tegen vieren waren we het zat eDan is het kind 8 als ze naar de Volksschule gaat.n hebben we opgeruimd. t is niet klaar maar Jan heeft wel de ene plank die eronder moest gemaakt . Meli nog grasmaaien en dan zijn we allemaal klaar voor dit moment.
Jannick had gisteren ouderavond van Sabrina en kwam erachter dat Sabrina niet in de Vorschulegruppe zit. Dan moet ze na dait jaar nog een jaar extra en daar zijn we het allemaal niet mee eens. Sabrina is lichamelijk gehandicapt en niet geestelijk . Ze moet al een jaar extra en dan nog een jaar? ze is nu zindlijk en kan goed praten. Vormen , getallen en letters zijn geen probleem voor haar. Ik werk met haar op Squla en daar zit ze redelijk op niveau.