Nog meer sjouwen

Vanmorgen om half 8 wakker en eerst de beesten en mijn medicijnen gedaan. Terug in bed tv kijken . Ik moet altijd een half uur wachten voor ik mag eten na mijn medicijnen dus dan een ontbijtje voor mij en Jan gemaakt. Ik moet hem te vriend houden want we moeten nog sjouwen.Er kwamen wel 3 afleveringen achter elkaar en Jan bleef ook gezellig kijken. Dus pas om half 11 eruit gegaan. Het was al super mooi weer dus snel de deur open gemaakt. Nadat we beide klaar waren brak het moment aan ....sjouwen. Ik snap niet waar Jan de energie in zijn benen vandaan haalt want hij loopt het dubbele van de trappen dan mij. Ik stapel beneden alles in de 4 dozen en 2 tassen. Dan breng ik de tassen boven en begin die te stapelen , Jan heeft dan steeds de dozen neergezet en dan haal ik het hout eruit en stapel en ga dan weer naar beneden om te vullen en dan hetzelfde ritme. Rondom half 1 was het genoeg. Eten voor Jan gemaakt zelf had ik geen trek. Dan om half 3 toch nog een keer aan het werk gegaan want er lag niet heel veel meer. Nadat het bijna allemaal boven was zei ik Jan nog als het maar in de dozen zit kan het in ieder geval binnen staan. Dan had nog een paar maal lopen de trap op bespaard. Dan neem je wat mee als je toch naar boven moet. Maar hij bracht toch alles naar boven. Respect!! We zitten allebei zeiknat van het zweten nu op de stoel. Ik denk tot het moment dat we nog even onze to good to go pakketjes moeten halen. Het mooie weer is voorbij , totaal dicht getrokken en het koelde snel af. Dus we zijn nog blijer dat we voor het gaat regenen het hout binnen hebben.
Er is dit weekend Maxlaun in Niederwölz, we hebben er over nagedacht om te gaan. Ook is er in Aigen Kirtag. Maar we hebben de prioriteit aan het hout droog binnen halen gegeven. Volgende week in Donnersbach Kirtag misschien is dat dan iets om te doen. Ik besluit pas als het zover is.
Meli kwam net even wat eieren halen en ik krijg dinsdag weer een karton nieuwe. Jannick moest vanmorgen werken. Maar Jannick heb ik nog wel even in de middag gezien. Dan zijn Jan en ik ons pakket gaan halen en beide pakketten zijn super. Ik heb verse pastinaken erbij, eigenlijk nog nooit gegeten maar verschillende lekkere (denk ik ) recepten gevonden. Ook barista havermelk ook nooit gebruikt ga er morgen voor het eerst koffie meemaken. Vegetarische hamburgers en nog een allerlei kleinkraam.Het broodpakket is ook super veel verschillende lekkere broodjes.
Dan in de avond met Ankelien gebeld en lang gesproken , ze is een van de leraressen van de Nederlandse school en haar dochter Ella en Theresa hebben zich vriendinnen gemaakt tijdens het schaatsen. Ella en Theresa waren allebei even blij met het feit dat ze samen in een klas zitten.
Gelijk gevraagd of Deidre ook de 22e aanwezig is en ja dat is ze (ook lerares aan de school) Ik heb vandaag Dieuwertje beloofd dat ze van mij AVI start en 1 kan lenen. Ook heb ik haar linkjes gestuurd voor Nederlandse programmas om Nederlands te leren zoals das en vosje. Dan geef ik de boekjes aan Deidre en via haar naar Dieuwertje.
Voor vandaag weer tevreden.