Een flink stuk kouder

Vanmorgen schrok ik wakker en ik kijk op de klok een paar minuten voor 7 dus gelijk Jan gewekt want ik was vergeten de wekker te zetten.
Hij kwam niet terug en toen hij thuis kwam vroeg ik hem zo laat? Ja hij had haar helemaal weg gebracht want ook zij te laat van huis gegaan en alle vriendinnetjes gemist. Het valt niet mee voor Meli om gelijk een gezin met 2 kinderen te runnen. Vooral in de morgen let het zeer nauw en moet je echt die tijden nastreven. En kind voor kind en het kind dat het eerste de deur uit moet ook als eerste klaar stomen.
Het is gewoon koud nu met 17 graden maar ik laat toch alles openstaan want we hbben 1 dag om af te koelen. Ik had een koffie gemaakt en met een plakje ontbijtkoek terug in bed en wat ontbijt tv maar om 8 toch begonnen aan de ochtend rituelen.
Ga ik douchen doe ik het deurtje van de badkamerkast open valt er een potje dagcreme uit , eerst op het blad en dan op de vloer. Overal creme en glas dus Jan geroepen want zonder bril zie ik niks. Ik denk maar scherven brengen geluk en ik moet wel veel krijgen want gistermiddag brak ik een koffieglas. Maar goed zit even zonder dagcreme . Ik kon vandaag nog smeren want er zat een kwak op mijn been. Dus ik droog niet gelijk uit en de rimpels blijven nog even weg.
Dan besluit ik toch maar om met Jan naar Stainach te gaan om inkopen te doen. Eerst naar de Landena, dan de hofer gevolgd door de Penny al met al een auto vol. Thuisgekomen eerst aan de koffie en de boodschappen uitgepakt. De vriezer is vol, de voorraadkast is vol , de koelkast is vol en ik heb nog boodschappen staan. Dus van de honger omkomen doen we niet. Jan is Theresa gaan halen en Meli haalt straks Sabrina.
Het werd vandaag hooguit 19 graden, we hadden maanden dat we er blij mee waren geweest. Maar nu is het gelijk koud, donker en af en toe een bui. Wij zijn tot nu toe ontsnapt aan het noodweer. Als je ziet hoe erg het bv opde grens van Oostenrijk Tjechie is geweest daar is de verwoesting enorm. Er zijn doden gevallen , een tornado heeft verschillende dorpen verwoest en hagelstenen zo groot als tennisballen. In Oostenrijk ook veel overstromingen.
Samen met Jan gegeten, Pitabroodjes gevuld met kipgyros en lekkere gemengde groente en een yoghurt knoflooksausje. Ik eet er maar eentje en heb voor vanavond nog eentje. Ondertussen alweer 2 uur.
Dan eind van de middag een weerwaarschuwing , dus in de tuin aan de gang. Opblaaseiland naar binnen , trampoline in de luwte, tuinmeubelen veilig stellen , losse dingen weggehaald, Dan even op Sabrina gepast zodat Jannick en Meli ook dingen konden ruimen , de auto van Meli in de garage, de motor van Jannick onder het balkon tegen de garage. Tot nu toe zijn we er goed vanaf gekomen maar ze weten soms gewoon niet wat zo´n front doet.
Sabrina gaat steeds meer praten, als ze een koekoeksklok ziet zegt ze koekoek, ze zegt eier, en begint nu Meli Me te noemen. Ze zegt keurig net koe. Dus met handen en geluiden en de woorden die ze nu spreekt wordt het al een kletskous.
Het weekend is begonnen

Bij ons was vorige week hagel gevallen dat ware grote knikkers,gelukkig geen tennisballen wel gelijk met onweer ook heel vreemd