Sinterklaas vieren in Graz

Oostenrijk, Leoben

Vanmorgen stond Jannick toch al om 8 uur bij ons dus opgestaan en samen koffie drinken. Ondertussen was Theresa ook wakker en ik hoorde dat ze tv keek met Opa.
Oma uitgebreid een ontbijtje maken voor ons allen en gezellig samen gegeten.
Ik had een smsje gekregen van Trixi dat Dominik toch niet mee ging naar het sinterklaasfeest en dat kwam eigenlijk goed uit nu alles hier overhoop ligt. Jannick had nog een koffer gepakt met spullen waar Ingrid om gevraagd had dan konden wij over Leoben rijden als we naar Graz gingen. Om 12 uur gingen we weg. Gaf de navi aan dat we er waren maar niet bij het ziekenhuis, wel zagen we aan de andere kant van het water wat wij dachten dat het ziekenhuis zou zijn. Er liepen 2 oude dametjes inclusief rollator en aan hen gevraagd of ze wisten hoe we er konden komen. Ze hebben ons goed op weg geholpen want ze zeiden via de Stationstraat en dan moet je het nog maar een keer vragen. Dus Jan Stationstraat ingegeven en we reden een stukje erover en zagen bij een parkeerterrein staan parkeren LKH maar daar waren sportvelden en ik zag niet zo snel hoe we dan hadden moeten lopen. Dus Jannick gebeld gezegd waar we stonden en die loodste ons naar het LKH waar ook een parkeer garage was. Theresa helemaal blij dat ze Mama en Sabrina zag maar toch weer snel weg want langzaam aan kwamen we krap in de tijd te zitten. Bij Graz misten we ergens een afslag en we hadden geen idee of we goed zaten dus even op mijn telefoon gezocht en ja we zaten goed en tegen 4 uur waren we er Hausl am Wald. Theresa haar sint pak aangedaan en vol verwachting zat ze daar. Het was behoorlijk druk en gezellig. Het personeel daar is reuze vriendelijk .
Dan kwamen de Sint en zijn Piet en werden de kinderen bij de Sint geroepen. De sint zei tegen Theresa wat heb ik gehoord ben jij zo sportief en wat doe je zo al. Dan wilde de Piet karate van haar leren dus haar pak ging uit en ze gaf een demonstratie hoe het gaat. Daarna heeft ze het Sinterklaas gedicht die ze op de KIga geleerd heeft opgezegd en het werd helemaal stil en iedereen luisterde en ze kreeg een groot applaus. Ik ben toch trots op haar .
Ze kreeg een super grote chocolade letter T versierd met een Sinterklaas erop. Ze kregen allemaal nog een zak met pepernoten en schuim mee.
Wij hadden besloten om ook een hapje daar te eten want ook dat kan je daar goed. Als Koningsdag daar door gaat willen we in ieder geval weer overnachten en misschien een paar dagen. Het wordt hier meestal op 1 mei gevierd en dat valt op dinsdag dus zouden we vanaf zaterdag kunnen. Even wachten op welke dag het gaat worden en of het daar is. Ik heb gevraagd als het definitief is of Vincent mij dan belt of mailt. Dan toch terug naar huis en madam babbelde honderd uit en toen was het ineens stil en bleek ze te slapen. Tegen achten thuis gekomen. Theresa gelijk uitkleden en wassen plassen tanden poetsen , Papa kwam dag zeggen en bij ons nog even koffie drinken.
De houtkachel aangemaakt want het was fris en nu bank hangen voor de tv.
Sabrina krijgt maandag een EEG en ook van de week een MRI. Ze hebben geen idee waarom ze niet meer reageert op haar medicijnen. Het is eigenlijk ook heel zielig want ze krijgt het heel warm van de aanvallen, dan komt er veel energie vrij. Maar de volgende dag kan ze dus heel erg spierpijn hebben van het constante krampen wat ze doet. Ze valt nog steeds af en daar maakt Ingrid zich ook zorgen om maar ik denk dat Sabrina nog best een normaal gewicht heeft en dat ze nog steeds afvalt omdat ze geen cortison meer krijgt. We moeten maar gewoon afwachten opnieuw cortison is eigenlijk geen optie want dan gaat ze terug naar af en dat willen we niet. Dat heeft haar zo slecht gedaan. Maar wat wel ?? ze heeft al meerdere medicijnen gehad die niks deden of even en dan niets meer. We verschuiven voorlopig sinterklaasavond naar het einde van de week. We hebben tegen Theresa gezegd dat we sinterklaas vragen of hij wil komen als Sabrina en Mama weer thuis komen en dat vindt ze wel goed.