gasten hadden autopech

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Woensdag
De gasten hadden vandaag autopech wat ze ook deden de auto startte niet ook niet met startkabels.
Het is extreem koud en de ÖMTC zei dat het 3 uur ging duren toen Jan ze belde. Ze hadden nog geluk want na 2 uur was de monteur er. Het bleek aan de verbranding te liggen, ze reden diesel en hadden niet in Oostenrijk getankt en de diesel verbrande door de kou niet goed. Met een spuitbus met een soort verbrandingsgas startte de auto wel op. Ze moesten een half uur gaan rijden en dan hier gaan tanken.Het was zelfs bij ons in de garage min 10.
Jannick moest weer werken en hij had van een Rus 30 euro fooi gekregen dat telt lekker voor hem. Het is wel koud om te werken maar ook wel gezond de hele dag buiten.
Zondag is de Ramsau Volkslauf en Jannick start op de 30 km klassiek. Hij wil ook starten op de Tauernlauf omdat dan tevens het NK daarin wordt gelopen. Hij had liever klassiek gelopen maar het is dan 50 km skate. Het is dan de eerste keer dat hij zo,n maraton loopt.
Jan is vandaag weer voor het eerst met werken begonnen.
Ik kan nog niet geloven dat mijn kleine jongetje morgen alweer 18 jaar wordt.
Het voelt een beetje melancholisch, alweer een mijlpaal.
Gelukkig wil hij nog wel met mama knuffelen maar dan ben ik het kleintje.

7 januari 2009 20:27 | Door: jan klaassens Hoi Nicolette, nog bedankt voor alle goede zorgen voor Jorran! Hij heeft het erg naar zijn zin gehad. Alvast van harte gefeliciteerd met Jannick's verjaardag, en feliciteer hem ook van ons! Groetjes, Jan en Marijke.