Triathlon Aich

Oostenrijk, Aich-Assach

24e Ramon gefeliciteerd met je 20e verjaardag.

Gisteren met Jannick mee naar Aich gegaan. Hij deed mee aan de Alpentriathlon en hij heeft naar mijn gevoel een goede wedstrijd gedaan. Zelf is hij minder tevreden vooral omdat hij in het jeugdklassement met zijn 4e plaats maar 40 seconden van het podium afwas. Hij heeft 150 meter gezwommen, 13 km gefietst en 7 km gelopen. In een totaal tijd van 1.25 of zo iets.
op zijn weblog op de site www.jannick-biatlon.com staat het precies omschreven.
Zijn zwemmen is duidelijk verbeterd, hij had alleen de pech dat rondom een groep zat hard van start en dan dood en hij kon er niet tussenuit komen. Hij kwam als 5e uit het water maar het had hem veel tijd gekost .
Ze moesten de Assachberg op met de fiets en dat zijn 600 hoogtemeters.
daar heeft hij het laten liggen.
lopen heeft hij weer veel goed gemaakt maar niet voldoende om op het podium te komen.
Zaterdag is hier in Ramsau de 2e triathlon in het Alpentriathlonklassement. Hij staat dus ook op de 4e plaats daarin en hij hoopt omdat hij het hier goed kent op een betere plaats .
Het was vrij warm en veel wind.
Maar het zou as zaterdag wel eens nog heel veel warmer kunnen worden.
Vandaag is het al heel erg warm en zonnig maar omdat er veel wind staat is het redelijk aangenaam.
We zijn heel even gaan wandelen naar de Reiterhof Brandstätter waar vandaag een ruiterfeest is. Paarden interesseren me niet zo maar dan hadden we al wandelend een doel.
onze nieuwe gasten zijn aangekomen gisteren en ze komen uit Parijs maar de vrouw is Oostenrijkse en de kinderen spreken Duits,Engels en Frans, ik geloof dat ze iets van 6 en 8 zijn.ze hebben 3 jaar in Amerika gewoond en wonen nu alweer een jaar in Parijs, de vader is geloof ik Fransman en die komt morgen of zo. Oma is ook meegekomen die woont normaal in Wenen.
De kinderen zijn heel open en lopen gewoon bij ons binnen heel gezellig.
nadat ze ontdekt hadden dat Jannick met een laptop zat waren ze niet meer weg te krijgen.
Gasten hebben is meestal wel heel gezellig.
de gasten in het grote appartement waren vrijdagmorgen al weg gegaan een dag eerder want ze waren het slechte weer wel zat. De afgelopen 2 weken was het slecht weer. Ze waren weg en de zon brak door. Vor ons was het wel prettig want nu konden we vrijdag op ons gemak het grote appartement doen en kon ik ook alle was van 8 personen wassen en buiten hangen.
zaterdagmorgen eerst nog wat aan het kleine appartement gedaan nadat ook die gasten weg gegaan waren maar dat heeft Jan afgemaakt omdat ik met Jannick mee ben gegaan.
Jan heeft in ieder geval als het werk op het Bezirk afloopt , het werk op het politiebureau gekregen.
Het is 2 uurtjes per dag wat hij werkt. Maar alles is beter dan geen werk.En je weet nooit wat daarna weer aankomt waaien.