Een van alles en nog wat dag

Vanmorgen om 7 wakker en wat tv tot 8 en dan opgestaan. Douchen aankleden en ontbijten en de keuken opgeruimd. De vaatwasser, de wasmachine aangezet en nog wat kleine dingen. Ingrid ging met de auto naar de Landmarkt en ik ben meegegaan en Theresa ging ook mee want Sabrina bleef bij de therapeute Gabi. Ingrid wilde bij de Landmarkt kijken waar de korting vrijdag voor geldt want ze heeft nog van alles voor de tuin nodig en ja het geld ook voor de metalen hekken maar ze moet eerst kijken of het past bij die er al staan. Ze bezorgen ze dan ook gratis wat al een groot voordeel is. Ik even bij de Spar mijn bonnen inleveren want dat was nog vandaag en het was wel 50% op wat ik nodig had. Dat is snel verdiend- Ik had voor 20 Euro dus 20 Euro verdiend. Nog even bij de Carla kijken en Theresa vond uiteraard een heel dik boek en ja die mocht ze kopen van Ingrid. Weer naar huis en samen met Ingrid aan de koffie en dan moest ze weer want Gabi ging weg. Middageten was snel klaar want dat was het soepje van gisteren. Els en Nance hebben ons uitgenodigd om vanavond te gaan eten dat wilde ze weer graag bij de Speissekammerl maar die blijken Betriebsurlaub te hebben. na enig zoeken werd het het Kurparkstübl maar ik kon geen menukaart vinden.
Het werd in de middag erg mooi weer en in het zonnetje was het zelfs 24 graden dus de plantenbak gaan verven. Dan samen met Jan aan de wandel en we kwamen langs de uitverkoop sportzaak en toch nog weer naar binnen gegaan maar van de enorme wand met schoenen was nog maar een heel klein wandje over. Ik vond een betaalbaar paar maar ondanks maat 42 te klein zelfs zonder mijn zolen. Verder was er gewoon niets tot ik een doos vond onduidelijk wat er in zat maar wel mijn maat en ik maakte de doos open en wilde passen bleken het de Dachsteinschoenen te zijn die ik gepast had en niet had meegenomen . Dus aangetrokken met mijn zolen erin en ze zaten als pantoffeltjes , comfortabel . Ik heb ze deze keer maar gekocht want deze waren verstopt voor mij. Van 150 voor 75 Euro wat een mooie prijs is voor hoge bergschoenen. Dus helemaal gelukkig doorgewandeld naar de Bank en daarna naar het Kurparkcafe en gereserveerd voor vanavond . Dan samen met Jan op huis aan gewandeld. Eind van de middag hoosde het en we zijn met de auto gegaan en we hebben achter het gemeentehuis geparkeerd. We hebben heerlijk gegeten, ze hebben een kleine kaart maar er was voor ieder een wat.
Dan naar huis terug en Els en Nance zijn gelijk doorgereden.
Tegen 8 kwamen onze Nederlandse boodschappen was best heel veel en eerst beneden alles gesorteerd wat voor ons en wat voor Jannick was. De diepvries voor Jannick gelijk in hun kelderdiepvries gedaan. Dan kwam Jannick al naar beneden en die kon zijn boodschappen naar boven sjouwen. Heel veel Un ox soepen Erwten, bruinebonen en tomatensoep. Ik had alleen de bruine bonen soep. Maar ik heb nu wel weer beschuit en witte en bruine basterdsuiker. Verder nog allerlei diepvries die ik wel met enige moeite in de vriezer heb gekregen. De Haring deel ik met Jannick. Wel fijn dat ze steeds meer producten gaan verkopen.Als je om de 2 maanden zo boodschappen doet kan je elke keer andere dingen kopen. Ik kwam Barbara tegen die samen met Ingrid naar de bios is gegaan en Jannick was net thuis gekomen. Sabrina sliep al toen voor Jannick het brandalarm ging. zoekactie. Ze waren net aan de Enns aangekomen toen er iemand aan kwam en vroeg of ze een boot gezien hadden die was weg gedreven. De onbemande boot had dus de zoekactie ausgelöst. Dus ze konden weer naar huis.
De Bahnstrasse is nu ook niet te bereiken want de weg naar beneden is afgesloten door een Murabgang/Felssturz duurt nog een paar dagen voor het weer begaanbaar is.
Het is weer zo´n periode dat alles niet gaat zoals het moet gaan. Bij de Post weer een aardig briefje ik moet nog 400 Euro Zorgtoeslag betalen. Een ander dat ik 2 maanden iets niet betaald heb maar de automatische afschrijvingen zeggen iets anders. De Paypal zegt dat het geen afschrijvingen kan doen maar er staat op alles geld en genoeg. Yeahhhhhhhhhhhhhhh stel je voor dat ik niets te doen heb .

had je goed geregeld zussie het was heerlijk 💋💋

els molenaar 2020-09-02 22:43:30

Tennisstube, Kurpark Stube, Stubrl...... Het is gewoon lekker daar! Wij komen daar sinds 1979 en het blijft altijd SUPER! Ewalt kan als de beste grillen. 😘