Marjolein ophalen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag
Zo het was vanmorgen -14 graden. Maar je het is heerlijk zonnig.
Jannick weer een lange werkdag. Dan nog trainen.

Vrijdag 20 februari
Zo het is echt slecht weer , het sneeuwt enorm. Omdat Jannick vanavond Marjolein gaat ophalen is Salzburg was dat voor mij de gelegenheid om met de trein naar Salzburg te gaan om inkopen te doen. De trein zou om 8.10 vertrekken vanaf Schladming. We kregen pas op het tijdstip dat de trein zou komen te horen 70 / 80 minuten vertraging. Dat is balen want het was nog steeds min 4 en zeer winderig en er staan 2 bankjes in de hal en er stonden veel meer mensen. De hokjes op het perron waren niet verwarmd dus iedereen dromde in de hal te samen. Ik heb nog geprobeerd mijn kaartje terug tegeven maar omdat ik een telefoonkaartje had ging dat niet, alleen als je een kaartje van het loket had, wat niet ging want die gaat pas om 8.25 open. Voordat de 70 minuten verstreken eerst gaan vragen hoe lang de vertraging was en ze zeiden 80 minuten, iedereen bleef dus in de hal. Na 80 minuten weer gevraagd en de trein kwam eraan, iedereen naar het perron. Het werden 90, 100 , 110 uiteindelijk kwam de trein.
Maar vertrekken deed hij nog niet.
Ik was uiteindelijk om 12.30 in Salzburg, daar was het ook zeer slecht weer nog nooit zo veel sneeuw in Salzburg gezien. Zij daar ook niet want op elk kruispunt stonden er auto’s op elkaar. Gelijk met de bus naar het Europark gegaan dat is overdekt. Ik had geluk er was uitverkoop en had 3 broeken, een rok en 2 riemen voor 65 euro. Dat maakt je dag weer goed.
Wat het compleet goed maakte was dat Randy mij belde om te zeggen dat het waarschijnlijk geen nieuwe tumor is in zijn hoofd maar dat de artsen denken dat het litteken weefsel is en hij pas over 2 jaar voor een mri moet terug komen. De radioloog had de uitslag niet zonder overleg met de artsen moeten geven. Je gaat toch door een diep dal als je zo iets te horen krijgt. Alleen ben je nu bewuster van het feit dat het toch mis zou kunnen gaan en minder onbezorgd.
Jannick zou rond 18 uur in Salzburg zijn en we zouden gaan eten, maar door het slechte weer en waarschijnlijk ongelukken stond hij in de file en kwam pas om 20 uur. Gelukkig had ik in het Europark een zaak ontdekt waar je nog tot laat kan eten en omdat het vrijdagavond was bleef alles tot 21 uur open wat ook wel prettig was.
We hebben echt lekker gegeten, ik geloof dat het San Miquel heette. Je kan er tapas eten, het is een coctailbar en je kan er heerlijke gegrilde biefstuk eten. Jannick wilde een toetje en toen hebben ze een chocolademousse met chili, himbeeren en balsamico gemaakt echt verrukkelijk
Naar het station ging goed en we konden in de parkeergarage aan het station parkeren.
Marjolein had ongeveer 20 minuten vertraging en dan richting Ramsau. Het sneeuwde nog steeds heel erg en het zicht was slecht, het was glad en we waren dan ook tegen 13 uur thuis.
We moesten ook nog kettingen leggen om boven te komen.