Lijpe en vervelende Hansi

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Maandag 28 april
Jannick had vandaag examen voor zijn rijbewijs, hij moest er om 13 uur zijn en ik kreeg even na 14 uur een sms je dat hij voor zijn voorexamen ruim geslaagd was. Nu het officiële nog.
Om 15.30 een belletje dat het later zou worden want er waren problemen geweest en een aantal moesten het examen opnieuw doen dus hij was nog niet aan de beurt.
Eindelijk om 16 15 belde hij dat hij ruim geslaagd was. Ik had hem beloofd om taart te maken als hij zou slagen dus er snel aan begonnen. Want om 17 uur had ik mijn seniorenfitness weer.
Maandag is een zware trainingsdag met eerst om 9 uur in Schladming op de sportschool mijn fitnessles en eind van de dag om 17 uur weer aan de bak.
Jan was vanmorgen naar zijn maatje in Haus, vorige week was hij ineens opgenomen in het ziekenhuis en is Jan ook daar nog even geweest. Toen zei Jan al het gaat slecht met hem.
Vandaag was hij weer thuis , maar hij was niet aanspreekbaar. We vrezen dat het heel snel bergafwaarts zal gaan en er een begrafenis aankomt.
Vanmiddag belde Hansi naar Jan en zei dat ze met iemand langs kwam om naar ons appartement te kijken. Toen ze kwam vroeg ik wat haar bedoeling hiervan was.
Daar wij niet opgezegd hebben en we ook niet door de eigenaar zijn ontslagen.
Nou dat ging nog komen volgens haar. We vroegen waarom en ze zei omdat we een ander slot op onze deur hebben gezet zonder toestemming. Maar die hebben we niet nodig en wettelijk gezien mogen we dat. Het is zo wie zo een leugen want ze wilde met iemand ons appartement zien in de week dat wij met vakantie waren en de dag daarvoor hebben we het slot veranderd. Omdat we niet wilden dat ze in ons huis rondloopt. En het was niet ongegrond omdat een halfuur nadat we waren vertrokken , ze ons belde waarom ze niet in ons appartement kon. Waar ze niets te zoeken heeft en met een smoes dat de elektriciteitsmeter rond draaide en ze wilde controleren waarom.
Ik zei haar dat we een contract hebben tot 2010 en ze viel zo wat om en of Fred dat wel wist.
Hete contract hebben we van Fred dus waarom zou hij dat niet weten. Fred is de eigenaar.
Ze kan in huis overal komen behalve in ons deel en daar heeft ze gewoon niet te komen.
We hebben gezien dat ze in de appartementen komt als de gasten niet thuis zijn dus waarom .zou ze dan niet in het onze komen. We hebben een wapen en munitie in huis.
Allemaal een beetje vreemd.
Morgen is het onze 9e trouwdag.