Bad hairday

Oostenrijk, Pruggern

onderdag 5 oktober

Vandaag is onze kleindochter Nina jarig, al weer 1 jaar, leuk voor Jan dat hij dat nog kan meemaken. Ze was zo klein bij haar geboorte maar 1400 gr en ze heeft het zo goed gedaan het afgelopen jaar. Een hele meid geworden.

Vanochtend was de mist heel dik, het was verschrikkelijk koud, het regende niet normaal.

In de loop van de morgen trok de mist op en tot zeker 1400 m lag er sneeuw op de bergen en veel. Het was niet zo’n slecht idee om de verhuizing door te zetten want zie de winter valt gewoon in. Ik heb mijn dag niet, eerst laat ik mijn boterham met gestampte muisjes uit mijn handen vallen, net als ik alles gestofzuigd heb laat ik een bus met rijst uit mijn handen vallen, de rijst lag overal in de keuken ,gang enz. Als ik klaar ben met opruimen laat ik van bovenaf de kast een tafelset vallen waar onder anders prikkertjes inzitten. Het leek wel mikado, dus ik had weer wat op te ruimen. Kom ik beneden, kon ik echt janken, de stekker van de vriezer had Jan er zondag uitgehaald om de wasmachine aan te sluiten. En die was er nog steeds uit.
Een totaal ontdooide vriezer met inhoud. Dubbel pech want ik kan geen boodschappen doen.
Er was nog vlees dat niet geheel ontdooid was en ik denk dat ga ik dan allemaal maar bakken.
Maar in de keuken wilde het elektrische plaat niet warm worden, en het licht in de keuken deed het niet meer en de stoppen stonden allemaal goed. Ik moest gewoon even Jan bellen.
Volgens hem had hij gezegd van die stekker maar ik weet er gewoon niets meer van. Het is denk ik niet aangekomen bij me. Voor de rest weet hij het ook even niet.
Later krijg ik toch de kookplaat aan de praat en kan ik het vlees bakken. Het licht blijft stuk.
De centrale verwarming werkt ook het had gewoon tijd nodig.
De wolken verdwijnen en het wordt opnieuw stralend zonnig weer.
Dan bel ik Jannick om te vragen of hij op tijd bij de bus is zegt hij ik ben al bijna thuis.
Hadden Katja en haar moeder Gerlinde hem opgehaald uit school en kwamen eraan.
Ik vlug koffie gezet en toen waren ze er al. Katja was vorige week voor een behandeling bij de tandarts geweest en ze had heel erg last er van. Ze waren op zoek geweest naar een tandarts , ze waren zelfs op het ziekenhuis geweest maar geen gevonden. Dus reden ze maar naar huis.
Omdat de Sölkpas nog open is komen ze bij ons voorbij. Konden ze elkaar toch nog even zien en knuffelen.
Jan is rond 2 uur vanmiddag uit Gouda vertrokken. Kreeg berichtje dat hij rond half negen in Schlusselfeld was aangekomen en daar overnacht.