Foei foei geen hutspot

Vanmorgen wakker voor de wekker van 7 , een rondje ontbijt tv en dan alle ochtenddingen. Dan op weg naar de sportschool. Ik heb fijn gesport en dan weer naar huis. Thuisgekomen douchen en omkleden en een kop koffie.
Middageten gemaakt en foei foei dit jaar geen hutspot. Ik ben het gewoon vergeten. Ik had ook gelijk het eten voor morgen gemaakt dus ik ben echt voorzien. Samen met Jan gegeten.
Na het eten ben ik aan de vitrinekasten in de keuken begonnen. Dat was wel nodig. Een groot deel klaar maar eerst alle glazen eruit een keer in de vaatwasser. Ik kon er na het middageten al een deel kwijt in de vaatwasser. Maar de tafel staat nog vol met glazen die nog gedaan moeten worden. Ze zijn vettig en vies. Ik gebruik eigenlijk alleen van die glazen bij bijzondere dagen, kerst oud en nieuw enz. Maar ook dan gebruik ik meestal dezelfde glazen en die zijn dus wel schoon. Onder in een van de kasten heb ik eigenlijk de glazen die we dagelijks gebruiken. Ik ruim ook gelijk de kasten weer op. Ik heb mijn broertje en mijn zussie ook weer een schoon thuis gegeven.
Jan is zijn rondje fietsen, het is niet echt ver maar hij doet het tenminste want bewegen deed hij niet meer.
We zijn met oud en nieuw alleen thuis, vind ik helemaal niks. Jannick en Meli willen ergens heen een steden trip of zo. Geen idee of er met kerst wel iemand thuis is.
Het is weer zonnig en warm maar ik geloof dat het einde nu wel in zicht komt.
We kijken achter op een berg en daar wordt nu flink bomen gerooid. We hadden wel een aantal reeen bij ons achter dus die komen nog wel. De nieuwbouw waar we schuin op kijken vordert gestaag. Ze zijn nu aan de 2e verdieping begonnen en dan dacht ik alleen nog het dak..
Ik ben vanmiddag af en aan met de inhoud van de vitrine kasten bezig geweest. Een groot deel van het glaswerk klaar.
Ik heb 2 dozen vol uit de kast gehaald , breng het maar naar de Caritas. Ik had in de slaapkamer al 1 1/2 vuilniszak met kleding uit de kasten gehaald, Jan had nog overhemden en truien van toen hij 3x zo breed was. Ook ik hab van wat dingen afscheid genomen. Vesten die nergens meer bijpassen. Ik heb een tevreden gevoel. De week zeer goed begonnen.

Goed bezig Nicolette ruimt lekker op. Wij zijn weer terug in onze eigen woning en bezig met een aantal klussen behangen en plafonds witten en kasten uitruimen en weggooien en wat ik nog wil en kan gebruiken weer inruimen.

Liduina 2023-10-02 19:54:43

Zo zijn wij ook bezig. We gaan namelijk verhuizen naar een kleineren woning. Dan merk je pas hoeveel “zooi” een mens heeft. Ondertussen al 6 x naar de kringloop winkel geweest om spullen, boeken en kleding te brengen. En een paar x naar de stort. Maar dat voelt wel goed als je ziet dat het echt opruimt…