Thuis

Oostenrijk, Gamlitz

Vanmorgen vroeg wakker maar omgedraaid en dan wakker van de wekker. De tassen waren al gepakt moesten ze alleen even op de gang zetten. Dan douchen met zowaar warm water en hop naar het ontbijt. Dat werd ook elke dag minder en wat er op was werd niet aangevuld. We hadden een heerlijke week op het eten na.
Bij de bus werden we onthaald door de chauffeur en ik moet zeggen fijne reisbussen van de Planai en beide chauffeurs voor heen en terug toppie. Ik heb tot aan de stopplaats geslapen in de bus. Dan even de bus uit naar de toilet en zo en even benen strekken., Aangezien er nog meer bussen waren gestopt en de lange rijen niets gekocht of eten of drinken. Dan nog een goed 1 1/2 uur met verschillende stops en dan in Gröbming waar Jannick al wachtte. Fijn Voordeel dat hij nu in de morgen thuis is. De katten waren zo blij en Fiep bleef maar gillen en wil maar aan mij zitten en bij mij zitten.dat hij ons ook weer gehaald heeft. Thuis gekomen eerst tassen leeggemaakt en de was aangezet. Jan had restanten van de Buschenschank die hij opgegeten heeft. Dan zijn we even naar Ingrid gereden want die had gebeld maar ik versta haar nooit als ze belt. Dus dan maar even voorbij. Theresa komt vanavond al na de Taekwondo. Ik kreeg gelijk papieren mee waarmee Theresa naar haar toelatingsexamen voor het gymnasium moet in Stainach volgende week. Morgen gaan we weer naar Graz voor de Nederlandse school. Ze gaan de avond4daagse https://www.graztourismus.at/de/veranstaltungen/veranstaltungskalender/van-gogh-the-immersive-experienceevt7702?gclid=CjwKCAjw-vmkBhBMEiwAlrMeF1ijWq0Td7n5q3bQRwD48EAbeo6kcub5ziWjGo3QXid-HzJBtD4BoC19cQAvD_BwE (lachen op zaterdag en 1x) In de middag gaan ze naar de interactieve tentoonstelling van Gogh.
Dus een dagje Nederlandse cultuur.
Ik had koffie kunnen drinken bij Ingrid maar Jan wachtte in de auto en ik wilde even naar de opening van de nieuwe sportschool in Gröbming. Daar werd ik hartelijk verwelkomt en een rondleiding en een nieuw apparaat geprobeerd die om evenwicht gaat. Hij adviseert om elke keer een programma te doen. Het valt niet mee en na de oefening voelde ik nog steeds het wankele evenwicht. Ik kan morgen niet anders had ik gelijk begeleiding gekregen om alles te doen. Ik kan bellen want er hangt een telefoonnummer als je een trainer nodig hebt. Het is in het gebouw bij het Panoramabad maar ze hebben sinds vandaag een eigen ingang doormiddel van een houten trap aan de buitenkant. Het is er prachtig en er kan gewoon gedoucht worden enz. Allemaal speciaal aangelegd. Dan weer naar huis. Ik probeer Jan nog over te halen om ook te gaan fitnessen. Maar hij is niet echt uit zijn stoel te krijgen.
Jannick heeft goed voor de planten en de katten gezorgd. Dus een happy thuiskomst.
In de middag nog totaal hectisch, Jannick belde dat iemand de Pucky driewieler kwam ophalen maar we zouden ook Theresa ophalen en moesten dan daarna naar de Spar om het broodpakket te halen. Ik kom binnen en Jannick belde alweer. Nu half 8 en Theresa zit in ons bed wat tv te kijken. Voor ons is het na een week vakantie even aanpoten.
Ik kreeg een filmpje van Theresa , die heeft gisteravond voorspelen gehad van dwarsfluit. Ze heeft foutloos en zuiver gespeeld dus ze kan het wel.
Verder fotos van Sabrina van haar zwemmen van de Kiga.

Wat prachtig gespeeld Theresa, echt heel erg mooi. Heerlijk om Sabrina zo te zien genieten in het water. Wat zullen jullie zelf gelukkig worden , om weer normaal samen te kunnen eten , nu jullie weer thuis zijn, geniet er maar weer van samen, en straks ook weer met de kinderen, prettig weekend gewenst.