1974 Huwelijk

Nederland, Gouda

Op 8 augustus trouwden Ulrich en ik omdat we een huis kregen van zijn werk Philips. Het huis was in Gouda wat we beide niet kenden de andere optie was een huis in Zoetermeer van zijn werk. Gouda was wel even wat anders om te wonen. Het gereformeerde deel had een groot overwicht. Dus op de zondag was alles dicht zelfs de automaten bv om sigaretten te kopen waren leeg. Ze liepen midden op de straat om naar de kerk te gaan want dat deden ze lopend want ook autorijden en zo mochten ze niet. Ik moest mijn werk opzeggen bij de LOI in Leiderdorp want dat was te ver. Maar aan werk in Gouda kwam ik niet want dan zeiden ze en als er kinderen komen? tja je kon dan niet zeggen ik neem de pil want dan kreeg je het werk ook niet.
We trouwden in het Stadhuis van Leiden en de fotos werden in de Hortus botanicus gemaakt. Het feest was in een zaal in Katwijk Rijn. Eerst was er een receptie en er kwamen veel mensen die ik niet kende omdat Ulrichs vader bij de Marine was . Een van de andere redenen om te trouwen was dat we geen verzekering op/voor elkaar konden afsluiten en zo . Ik moest nog beloven dat ik mijn man overal volgde. Het leven thuis in Gouda was een eenzame tijd zonder werk. Ulrich werkte in Voorburg en was de hele dag weg.
De eerste tijd heb ik nog bij de LOI in Leiderdorp gewerkt.
De bruidskinderen zijn mijn zusje Erna en mijn broertje Ruud. Op foto 5 Emile broer van Ulrich en getuige, daarnaast mijn getuige Maureen dan mijn oma van Gijzen en mijn oma Molenaar. Op de foto met de trouwambtenaar, mijn moeder en vader en dan Ulrichs moeder en vader.