Een goed begin van de week.

Vanmorgen weer wakker in een groene wereld. Het heeft gevroren zo min 5 en nu super mooi weer , zon en blauwe lucht. Ik was vroeg wakker en heb mij omgedraaid dan om half 9 opgestaan. Douchen, aankleden, ontbijten en een kop koffie dan kan ik er weer even tegen.
Jan is nu eindelijk het allerlaatste kastje voor onder aan het zetten, waterpas maken en gaten voor de leidingen. Dan is het wachten tot iemand de aanrechtbladen doet. Ergens hoop ik dat het toch nog voor de pasen kan. Want zolang die er niet op zitten kan ik niet koken en geen water gebruiken.
Dan wilde ik de grote kast weer leeg maken want die hadden we toen verschoven en die moet nog een stukje terug tot waar het aanrecht komt. Gaat Jan uit zijn dak. Ik vraag hem wat het probleem is en ik zeg her zijn 2 mogelijkheden , of naar rechts tot het blad of nog een stukje naar links maar dan moet ik nog een smal onderkastje kopen. Tot op heden weet ik niet wat het probleem is. Het enige dat ik kan verzinnen dat hij ondanks dat de kast voorlopig daar stond hem toch vast aan de muur gezet heeft. Hij kan soms zo eigenzinnig doen als wij zeggen laat het dat hij het later toch doet. Dat is alleen maar werk aan de hals halen.
En ja dus hij had die kast tegen de muur vast gezet. Dat moest dus allemaal los gehaald worden. Volgens hen stond de kast weer op zijn plaats maar dat was niet zo want daar stond eerst een koelkast. Dan heb ik de grote voorraadkast leeg gemaakt , volgens Jan kon hij die wel verschuiven zonder wat eruit te halen . Maar dat was grootheidswaanzin. Ik denk dat er tussen de70 en 100kg aan levensmiddelen in was.
Dan eerst middageten gemaakt en samen met Jan gegeten.
De kasten op hun plaats gezet en Jan heeft ze vastgezet nu op de goed plek. De voorraadkast opnieuw ingedeeld en alle manden geinventariseerd en op hun plek gezet. Veel werk maar dan heb je ook wat. Deze kast was duidelijk wat er in kwam. Zo waar lukte het alles erin te krijgen.
Dan een wandeling want het was nog steeds super mooi weer en dan eerst naar de apotheek. Dan de grote ronde gemaakt en even bij de Carla winkel naar binnen en een Tip Toiboek gekocht, Op het laatste stuk kwamen we Meli op de fiets tegen die boodschappen ging doen. Wij zaten aan de koffie toen ze even kwam laten zien wat ze voor Sabrina en Theresa voor pasen had gekocht. Verder vroeg ze of we plannen hadden met pasen nou nee alleen het ontbijt op zondag. Afgesproken zaterdag eten we Fleischberg, ik dacht altijd dat het wat van Ingrid was om allerlei soorten vlees en worst ep een schaal met Kren te doen. Meli noemt het Fleischberg want ook hadden we nooit een naam erbij gehoord. Dat is dus echt traditie met pasen. Dan willen ze naar Heinz en Carmen met de kinderen om eieren te zoeken. Prima toch.
Dan zondagmorgen paasontbijt bij ons. En helaas dan moeten ze terug naar huis.
De maandag was weer snel om en de week goed begonnen. Nu kwart voor 5 en nog wat afbakbroodjes bakken en klaar voor vandaag.

Netjes!!!

Annemarieke 2022-04-11 18:30:40

Al grote vorderingen 👍🏻

Erna 2022-04-11 21:03:30

Mooi en overzichtelijk geworden, wat zullen jullie blij zijn als alles straks klaar is inclusief het aanrechtblad