Dagje Wildlands

Nederland, Emmen

Ik werd wakker en Theresa lag lekker tussen ons in. Ze zei dat ze wat gehoord had en dat kon best want ik had vannacht ook de cv buizen gehoord. Maar ik had niet gemerkt dat ze tussen ons in was gekropen.
Opstaan, douchen. ontbijten en wat al niet meer en dan op weg naar Emmen. We gingen naar Wildlands.
We kwamen daar aan en begonnen eerst maar met het Pool gedeelte Nortica. Het allereerste was een simulator waarmee je over de Pool ging. Was erg leuk vooral het einde vertel ik niet want misschien gaan er nog mensen heen. Daarna vooral genoten van de ijsberen, er was een jonge beer die speelde in het water dan er weer uitklom en een bommetje deed . Tot groot plezier van het publiek.
Vandaar naar het 2e deel de Serenga waar we ook met de safari mee zijn gegaan erg leuk zo dicht bij de dieren. Er was een groot overdekt klim en klauterdeel met als thema piraten erg leuk en ik heb samen met Theresa klimdingen gedaan of ze kwam met een glijbaan naar bneden maar dan moest ik eerst over stenen in het water tot waar ze op het eiland kwam. Als laattse hebben we de Jungola gedaan, erg mooi en leuk. De vlindertempel was erg leuk we hebben reuze rupsen gezien en heel veel vlinders. Dan naar de olifanten en daar was ook een speelding waar ze met opa op het vlot ging. Dan naar een grote tropische hal waar we de Rimbula river gevaren hebben. En Theresa wilde het basecamp klimmen dus Oma mee. Na omhog geklommen en verschillende soorten touwbruggen heb ik ergens iets gemist en kregen we een touwbrug over het water met grote gaten dus goed kijken hoe je de voeten neerzet. Dat is met mt 40 geen probleem maar voor Theresa een uitdaging . Wat ik niet wist was dat er aan deze een touwafdaling was die erg moeilijk was en ik me dus steeds een stuk laten zakken me omgedraaid zitten en Theresa omlaag geholpen dan ik weer en beneden stond Jan die kon haar op het laatste stuk vasthouden als ze haar benen erdoor liet hangen zodat ik naar de bodem kon en dan haar er achteruit trekken. Het was een tropische hal dus ik was werkelijk doorweekt van de inspanning maar de bodem was ook nat en ik kon niet onder het hout door zonder op de bodem te gaan zitten dus ik had modder van mijn schoenen tot mijn middel en ik hoop dat de vlekken ooit uit mijn broek gaat. Ik zag eruit als een varken die in een modderpoel had gewenteld. Dan hadden we ijs verdiend en lekker op een bankje ijs gegeten. Langzaam aan richting einde en het was al 3 uur geweest toen we eruit gingen . Bij de Burger hamburers gehaald en mee naar huis genomen. Ik geloof dat ik gebroken ben. Vanavond maar allemaal douchen want morgen schoonmaken en opruimen en auto inpakken en 10 uur eruit zijn.

wat een hoop mooie foto's!!!