Een heerlijke zaterdag

Vanmorgen om 7 uur wakker maar nog even blijven liggen. Dan opgestaan, de ochtenddingen , gordijnen open doen en gelijk de deur open. De zon scheen al volop. Vaatwasser gevuld en aangezet, ontbijtje gemaakt. Jannick had de auto even nodig en hem gezegd dat Jan onder de douche stond. Dan naar de sportschool gaan lopen. Gewoon in korte broek en shirtje zo warm was het al en dat in september. Ik heb voor straf een beetje fanatiek gesport , ik had namelijk geen zin maar als ik er eenmaal ben dan komt het wel. Ik kwam mijn huisarts tegen en die vroeg wat ga je doen? Haar gezegd dat ik ging sporten en ze vond mij braaf.
Weer terug thuis kwam ik Jannick weer tegen die kon zijn portemonnee niet vinden en was aan het wachten op een telefoontje van Meli die bij het RK is.
Ik ben gaan douchen en omkleden. Dan een kop koffie en tja wel met wat lekkers.
Ik heb even de radiator in de slaapkamer met een borstel gedaan. Het is zo´n vervelende grote zigzagradiator en daar gaat allemaal stof tussen zitten. Jan was aan het stofzuigen dus die kon het gelijk mee zuigen. Het was de moeite waard had ik lang niet gedaan. Van die dingen die je soms vergeet omdat je het niet ziet.
Zo gaan we ook naar het feest van het RK , wat eten en drinken, ze treffen het met het weer.

We waren om 12 uur aan de wandel gegaan naar het Herbstfest van het RK . We begonnen met een grote Radler. Hadden we beide trek in met dit warme weer. We hebben zelfs in onze vakantie niets gedronken. Jan wilde een Rettersjause ( Kartoffelchips met Frankfurters) en ik een Bosna met Kartoffelchips. Dat smaakte goed. Ik koop altijd 10 lootjes voor 10 Euro en eigenlijk altijd wel prijs. Dat schept verwachtingen en ja hoor zelfs 2 prijzen. Een fles Alte Birne geen idee of het schnapps is of een likeur. En een tegoedbon voor een Almjause van 20 Euro bij de Joglbaueralm in de Kleinsölk. We denken dan om morgen gelijk samen daar wat te gaan eten. Seizoen is zo beetje ten einde. We moeten nog uitvinden waar het is want ook Jannick wist het niet.
We wilden blijven tot de nieuwe auto gezegend zou zijn maar dan ineens hektiek. Het hoofd van het RK Gröbming Hauptbezirksmann Christian Sulzbacher was er niet. Jannick is plaatsvervangend dus hij moest het officiele deel doen. Maar hij stond daar in zijn shirtje en lederhose dus snel naar huis. Wij zijn mee gegaan want Jan is het dan al lang zat . Ik ben ook weer na al onze zaken thuis in de koelkast gedaan te hebben mee terug gegaan. Jannick was stik nerveus . Niets kunnen voorbereiden. Dus hij moest navragen wie de officiele gasten waren en ik heb ondertussen de 2 dames van het pastoraal werk van de beide kerken bezig gehouden. Die kwamen de auto zegenen. Dan zeker een half uur later dan aangekondigd begon het officiele deel. Ik ben trots op Jannick, hij moest het toch maar doen.
Daarna afscheid genomen van Jannick en terug naar huis gewandeld. Ik had Torte meegenomen en die stukken zijn zo groot. Ik heb met jan een stuk gedeeld en dan hadden we nog beide een stuk zo groot als je het in de winkel koopt.
Nu uiteraard F1 kijken en dan begint onze avond. Voor Jannick en Meli wordt het heel laat of wel heel vroeg.

Goed gedaan Jannick, je stond er goed bij