Truttemien had weer wat

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag
Het is heet en het kan oplopen tot 36 graden. Ik ben gisteren en eergisteren samen met Jannick gaan wandelen. Het is alleen te doen als je een beetje onder de bomen blijft.
Vannavond vertrek ik om 23.45 vanuit Salzburg. Ik hoop morgen om 12 uur in de middag aan te komen in Utrecht.
Ben hard bezig geweest met papieren regelen en als het goed is faxen ze nu uit Nederland het papier gelijk naar Graz, waar ze weten dat het er aan komt. Dan komt alles weer in orde maar het kost alleen maar geld deze ongein.
Gisteren hebben Jan en Jannick de caravan van Jannick naar de sloop gebracht. Jannick heeft afgedongen en er behoorlijk wat van af gekregen. De andere hebben we de spullen allemaal al eruit op de koelkast na en dan moet hij nog voor de sloop klaargemaakt worden. Hij staat er alleen omdat we hem leegmoeten maken en Jan de verlichting die aan 1 kant stuk is moet maken. De andere hadden we eerst op de parkeerplaats van de camping staan, hierheen gebracht leeggemaakt en de volgende dag weggebracht .
Gisteravond al weer gelijk heisa want onze truttemien had met veel bombarie naar de eigenaar gebeld dat het hier wel een campingplaats leek en weet ik al niet meer, en het stond er uiteraard alweer weken. Voor zondag moet alles weg zijn , een beetje moeilijk als we vrijdag en zaterdag gasten wissel hebben, Jan ,s middags moet werken , ze heeft ons zelf de garage afgenomen anders had hij zolang erin kunnen staan. Daar heeft ze nu hun derde auto in staan en hun jacht staat altijd in de carport, dat is uiteraard geen camping maar jachthaven. Onze caravan is kleiner dan haar boot. En die staat dan ook nog op een lange trailer.Maar ja ze is familie. Ze woont zelf in Schladming en als ze in het weekend met de andere auto gaat rijden komt ze eerst naar hier en wisselt dan van auto en andersom. Ze heeft vreselijk de pest in omdat toen haar kennis niet hier kon wonen omdat hij er niet vrijwillig uitgingen. We hebben een contract voor 4 jaar maar ik hoop voor die tijd wel weg te zijn.
We kunnen onze spullen gewoon niet meer kwijt nu ze de garage in bezit heeft en we kunnen onze fietsen niet meer stallen. Ik blijf op zoek naar andere woonruimte, ik kan nu iets krijgen maar dat is waarschijnlijk ook te klein omdat er ook geen garage en berging bij is. Het is in het zelfde gebouw waar Jannick woont.
Jannick is nu met Sergei op de schietbaan, hij doet alleen schiettraining. Hij had vannacht een hevige bloedneus gehad dus ik heb op de valreep ook nog een berg was.
Hij zegt dat hij wel merkt dat het iets beter met zijn oor gaat. Hij heeft geen hoofdpijn meer.
Hij wordt alleen gek van het vocht in zijn oor.

Jan en Jannick brachten mij naar het station Schladming waar de trein naar Salzburg even na 21 uur kwam.
Ik had een uur speling met overstappen op de nachttrein naar Nederland.Vlak onder Salzburg werd het vreselijk slecht weer en bleef de trein steken. Ik kwam toch op tijd en toen bleek de trein die uit Wenen kwam ook 20 minuten vertraging te hebben. Ik sliep met nog 3 dames in een slaapcoupe en het was toch wel 13 uur voor we sliepen. Het was de allereerste keer dat ik mijn pasport moest afgeven.