lei lei Lumumba

Sonntag 2.März
Faschingssonntag
We hadden gisteravond tot 1.30 u dvd gekeken dus ook laat in bed. Werd ik er uit gebeld door Jannick om half 9 , hij had iets nodig want hij was de camper aan het schoonmaken. Nou was ik even niet aanspreekbaar maar slapen kan ik dan toch niet meer dus koffie gemaakt. Dan in bed ermee en kindertv kijken altijd leuke films. Dus pas om half 11 aan het ontbijt met Jan.
We gingen in de middag naar Lumumba of wel de Faschingsname van Gröbming waar de Umzug was. Komen we daar aan staan Hedi en Dieter met vrienden daar. Dus gezamelijk naar de optocht kijken en Ingrid, Theresa en Jannick kwamen ook.
Hardstikke gezellig. Je moest wel 4,50 entree betalen maar dat mocht de pret niet drukken. Het was ongelooflijk gezellig ondanks het druilerige weer en aan het eind miezerde het zelfs. Jan en ik gingen broodjes halen want het was ondertussen 16 uur en we hadden behalve de aangeboden drankjes alleen nog maar ontbeten.
Dan nog even wat voor bij de koffie gehaald en naar huis. We hebben echt genoten. Wij vonden de wagen van de Zipline het leukste en die bleken ook gewonnen te hebben. Ze haalde mensen uit het publiek die dan in een leunstoel naar beneden suisden met vuurwerk. Voor de grote wagen hadden ze de caravan die ze altijd voor reclame doeleinden gebruiken in het klein nagebouwd met 2 kinderen op fietsjes ervoor.
Theresa heeft het allemaal erg leuk gevonden , het duurde alleen wat te lang voor haar. Maar ze hebben de hele optocht uitgekeken.

4 maart 2014 10:09 | Door: Annemarieke De "umzug" heb ik echt in geen jaren gezien. Leuk!!! Net als de faschingkrapfen....