Matthias kwam spelen.

Vanmorgen gewekt door Jannick en ik mij daarna omgedraaid en Jan is opgestaan. Die ging Theresa wegbrengen en later Sabrina met de auto.
Na mijn rondje ontbijt tv ook opgestaan en mijn ochtend dingen. Keuken opgeruimd , vaatwasser gevuld en aangezet. Tijd voor een kop koffie. Het is nog steeds zwaar bewolkt en koud. Op de Stoderzinken was aardig sneeuw gevallen. Bij ons steeds regen. Meli doet vandaag dienst bij het RK samen met Carmen en Jessi. Dus als Theresa zin heeft mag ze vanmiddag naar de Dienststelle met Matthias kan ze hem alles laten zien. Ze moet wel even bellen of er iemand is. Ze eten vanmiddag bij mij en dan huiswerk maken en dan mogen ze eventueel naar het RK.
Jan stelt steeds zijn klusjes uit dus het worden er steeds meer. Ik zei hem afgelopen week met het mooie weer kan je mooi banden wisselen. Nee dat doe ik morgen. En dat zegt hij elke keer en als het slecht weer is dan doet hij het ook niet. Verser zou hij al weken lang een metalen plintje vastzetten. Ik heb al 8 paar sokken weggegooid omdat ik er steeds aan blijf haken en ik dan een gat heb. Zo kom je ook van je sokken af. De stukken voor de wand zijn gezaagd dus die moet hij ook erop zetten. Dan een stukje behangen. De deurpostlijsten moeten weer erop gezet worden. Zijn allemaal kleine dingen maar moeten wel gedaan worden. Dan moet hij nog aangifte van de beschadiging van de auto doen en langs de garage ermee. Maar hij is niet vooruit te branden.
Na tienen viel er wat zon door de wolken en het werd ineens 12 graden- Nog niet echt warm maar misschien komt er nog wat meer zon.
Jan is zowaar aan de plint bezig en er moeten wat meer schroeven in dan hij dacht. Katten willen naar buiten maar ik vind het nog te fris om de deur open te zetten. Uiteindelijk ging de zon schijnen en werd het 20 graden, maar het plezier was van korte duur want om 2 was het weer donker en somber.
Theresa kwam samen met Matthias thuis en we gingen eten. Dan moesten ze huiswerk maken. Oma heeft het nagekeken en weer wat geleerd. Die nieuwe methodes begin ik steeds beter te begrijpen. Dan gingen we met zijn allen ik moest naar de Spar en de kinderen gingen naar het RK. Daar waren Meli, Jessi, Carmen, Berni en Dominiken nog een jongen. Op de terugweg waren ze in de ambulance en wij zijn naar huis gegaan. Even na vijven kwamen ze thuis en hadden dikke pret gehad. Jannick kwam nog wat later thuis want die was op de Dienststelle gaan eten. Dan had vast Dominik gekookt voor allen want die is kok.
Matthias werd opgehaald door zijn moeder en gelijk afgesproken dat Theresa op de 13. Juni naar Matthias gaat. Dan is ze weer hier bij ons. Ik denk dat ze heel erg verliefd is op Matthias. Zelfs op de Dienstelle hebben alle het bemerkt. Thuis hadden ze het samen over tractoren en maaiers.
Theresa wilde nog bij ons slapen en ik was even bij haar gaan liggen. Dan stort ze haar hart uiten bij mij liepen de tranen over mijn gezicht. Het is soms zo klein beschadigd vogeltje. Ik heb haar geknuffeld want daar heeft ze dan vooral behoefte aan. Ingrid hoort haar niet en ziet haar niet.Ze wil absoluut niet terug naar huis.

Mogen ze vanaf 12 jaar dan niet de keus zelf maken bij wie ze willen wonen bij Pa of Ma Dat zal dan fijn voor haar zijn

Erna 2022-05-31 16:58:07

Groot waren de verschillen altijd al maar die worden alleen maar duidelijker nu ze jullie niet altijd meer om zich heen heeft. 😢😘