Salzburg

Oostenrijk, Salzburg

Woensdag 24 september
Ze kwamen nu met drilboren het asfaltweghalen waar ze niet met de grote machines bij kunnen. Weer geen idee wanneer ze terug komen , Jan heeft het wel gevraagd maar ze wisten het niet. We zien de bui al hangen.
Het was een mooie dag en zelfs de zon liet zich zien. Nina had haar dag niet en wilde niet lopen en ook niet gedragen worden. We hebben de auto in de parkeergarage bij het Europark gezet en daar vandaan met de bus naar het centrum. Dan stap je op de Herbert von Karajanplatz uit en sta je midden in het centrum van Salzburg. Het was nog steeds loeidruk met toeristen en wat ik niet wist dat het Kirtag was, en er dus ook een grote kermis in de stad was. Dit tot groot plezier van Nina die in de draaimolen mocht. We zijn vandaag alleen maar door het centrum gelopen en nergens heen gegaan. Het is een groot centrum en je hebt meerdere dagen nodig als je echt van alles wil zien. Met veel toeristische attracties en museums. Uiteraard tussen de middag lekker gegeten en wel bij de Chinees waar ik meestal ga eten. Ook Nina had lekker gegeten. We kwamen moe en voldaan weer thuis.

Iedereen de groetjes van de vakantiegangers.Voor Angela en Bert het is zonnig in Barcelona voor de anderen het is hier wisselvallig, bewolkt,zon,regen,sneeuw en alles wat je nog meer kan verzinnen.