Indonesische dierentuin Taman

Nederland, Kallenkote

Vandaag op tijd op want we moeten op tijd klaar zijn met alles schoonmaken en inpakken dat lukte mooi op tijd . We gingen met de cadeau gekregen toegangskaarten van Liduina naar Indonesisch dieenpark Taman in Kallenkote. http://www.taman-indonesia.nl
nadat het gisteren eigenlijk best redelijk weer was al was het wat somber vandaag een erg koude winderige donkere en sombere dag. Het dierenpark is niet groot en ik denk in de zomer prachtig met al het groen en de sfeer van Indonesie. Het zijn voornamelijk vogels en al die vogelgeluiden samen geven een tropisch geluid. Alles is ingericht met oude dingen uit Indonesie. Theresa kreeg een vel papier met fotos van vogels en die moest ze gaan spotten en er bij schrijven hoeveel ze er had gezien. We hebben de meeste gevonden en ze heeft dapper geteld. We gingen in het restaurant wat eten ik overheerlijke nasi ramas, Jan bahpao en Theresa poffertjes. Ik houd erg veel van Indonesisch eten en misschien moet ik het hiermee doen tot aan mijn dood. De geur de smaak de geluiden op de achtergrond jammer dat het koud was en niet warm. Theresa ging naar de bijeenkomst waar de kinderen hun stempel kregen en ze gingen dieren voederen. Theresa heeft kleine eekhoorntjes gevoerd met zaadjes die ze uit haar hand aten. Daarna nog een soort kleine hertjes en eenden met groente gevoerd. De aanrijroute was al bijzonder over hele kleine smalle paden door de weilanden erg mooi. Een bijzondere ervaring.

Dan in de vrijdagmiddagfile richting Capelle ad IJssel . Eerst even uitpuffen toilet enz. Theresa ging als eerste kijken of ze weer op het luchtbed mocht slapen en dus helemaal gelukkig want ja dat mocht ze. Dan met zijn allen met Liduina naar de kinderboerderij achter bij haar. Jeroen werkt daar en zijn vriendin Laura ook. Theresa kreeg eten voor de kleine geitjes en die liet ze uit haar handje eten maar ook de moedergeiten liet ze eten en ze kwamen ook echt naar haar. De speeltuin die erbij was vond ze ook het einde. Gelukkig sloot de boerderij om half 5 anders had ik er nu nog gezeten. Dan weer terug gewandeld en gingen we een heerlijke ovenschotel eten die Liduina gemaakt had. Heel erg gezellig en Jeroen was ook thuis. Het werd langzaam aan bedtijd voor Theresa . Kreeg ik van Jeroen een heel lieve chocopaashaas voor Theresa. Een gezellige avond en dan toch naar bed.

Dit park kende ik helemaal niet. Klinkt wel erg leuk.