Joglbaueralm

Oostenrijk, Sölk

Om kwart over 9 wakker en ook maar gelijk opgestaan. Vannacht werd ik wakker van de alarmen om 4 uur. Ik ben bang dat het een verkeersongeval was. Er zijn dit weekend zoveel feesten in de regio. Daarna was Fiep vervelend maar ik ben toch weer in slaap gevallen.
Na het opstaan eerst douchen en aankleden . Mijn bed afgehaald en de was aangezet. Gordijnen open , deur open want het is alweer zeer warm en zonnig weer.
Ontbijtje gemaakt , de vaatwasser leeg gemaakt en weer gevuld. Dat is zo´n beetje hoe ik mijn dag begin.
We gaan straks proberen om de Joglbaueralm te vinden.
Om half 12 op weg eerst even geld halen en dan richting Kleinsölk. We reden tot aan de Kleinsölk en daar zagen we iemand buiten en even gevraagd. Die zei ook dat ze kon begrijpen dat we niet wisten waar en het niet konden vinden. Ze gaf ons goede aanwijzingen en we stonden bij de Jagahütte dus ik vroeg het daar. Dan bleek het er direct aan vast te zitten. Maar we zagen niemand maar er stond een auto en de sleutels zaten in de deur. Jan had geparkeerd dus even bij de auto wachten en dan zei Jan er gaat iemand naar binnen. Dus er heen gelopen en ja een vriendelijke oude dame. Ik vroeg of ze open was en ze zei wat willen jullie dus ik liet de bon zien. We zijn op het miniterrasje gaan zitten. We kregen Schwarzbrot , Almbutter en Steierkas. We konden bier krijgen maar kozen voor Skiwasser. De Kas was zeer sterk maar erg lekker. Dan kwam ze met een fles zelfgemaakte Obsler dus we moesten er aan geloven. Zeer lekker was het. We kregen Raunkeln toe. Een poosje gebabbeld met de dame. Ze doet het al 56 jaar en is 4 maanden in de Hütte. Water komt vanaf de alm en rondom de stallen en koeien.
Ze wilde echt geen geld erbij hebben. We kregen nog een stuk almbutter mee. We gaan zeker van de zomer een keer terug. We hebben genoten van ons prive jausen daar.
Thuisgekomen heb ik koffie gemaakt en we hadden beide nog een stuk Torte. Jan Chocolade en ik appel. Het hele weekend genieten we al van het lekkere eten enz. en alles zelf gemaakt. De Alte Birne moeten we nog proberen.
Dan F1 kijken of Max er nog wat van kan bakken.