Bauernmesse

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag
Jan is vanmorgen gaan Nordic Walken en ik ben naar de Katholischer Gottesdienst gegaan.
Dat is bij ons om de hoek, er waren zoveel mensen dat ze niet eens allemaal erin konden.
Muziek “Bauernmesse”von Annette Thoma, Zaugenseer Viergesang, Brandalm Stubenmusik, Harpmuziek, en aansluitend Agape im Kirchhof. Dat laatste was uiteraard eten en drinken.
Heb wat lekkers meegenomen o.a. Steirische krapfen mit Steierkäse. Bij thuiskomst was Jan al terug en konden we het samen nuttigen.
Dan om 13 uur naar de Ritisberg waar je met je kaart naar boven met de stoeltjes lift kon en waar in de openlucht een voordracht van Reinhold Messner was met als thema “Das unsichere Leben. Hij vertelede over gevaarlijke bergbeklimmingen en over poolexpedities. Zijn broer is bij een bergbeklimming van ik geloof de Himalaya omgekomen en na 35 jaar eindelijk gevonden. Er was daarna ook nog iets door de tv dominee Jürgen Fliege over de 10 ontwikkelingen van de mens van geboorte tot de dood gespiegeld aan de 10 geboden., maar het was zo heet dat ik naar beneden ben gegaan. Ook de dienst die daarna was heb ik niet bezocht. Gewoon veel te heet. De temperaturen liggen hier 35 tot 38 graden en dan op de berg in de volle zon.
’s Avonds naar “Balanced Dance”van het Wiener Staatsopernballetts met Choreograaf Renato Zanella. Dat was echt een hoogtepunt. Geweldig mooi gedanst. Normaal moet je voor zo iets naar wenen of Graz en nu was het zomaar in Ramsau te zien. Ze kregen een staande ovatie die niet op hield.