orkaan

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Gisteravond hebben we afscheid genomen van de langlaufvereniging, de bus vertrok vlak bij ons.
Ze zijn net op tijd voor het slechte weer vertrokken.
Jan had Jannick vrijdagavond al naar Untertauern gebracht waar hij door Manfred werd opgehaald. Het was de bedoeling dat hij op zondag terug zou komen maar de orkaan steekt daar een stokje (lees vele bomen) voor.
Vanmorgen was het al heel hevig en grote delen van Oostenrijk zaten zonder stroom ook wij. Jannick belde ons vanmorgen om te vragen aan ons hoe het bij ons was. ook bij hen was er stroom uitval.
Het werd gevolgd door eerst hevige regen die over ging in sneeuw en nu sneeuwt het nog steeds hevig. Er is gevraagd binnen te blijven en niet de weg op te gaan en voor vanmiddag wordt nog het zwaarste weerverwacht met bij ons orkaan winden tot 160km per uur. Er is al heel veel schade overal en geen idee hoe het straks wordt.We hebben al meerdere orkanen gehad dus we zijn wel iets gewend. We bereiden ons maar weer voor op langdurige stroomuitval. Dat is 's avonds wel heel vervelend. De kaarsen en olielampjes staan klaar en ik maak zo dadelijk het eten alvast. Zodat we in ieder geval kunnen eten.