toerismebeleid

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

donderdag 19 november 2009
Gisteravond een interessante avond gehad over het toerisme beleid in Ramsau. Ik heb me nog vol in de strijd gestort over een aantal zaken. Na afloop kwam Herr Prugger nog naar me toe om me te bedanken voor mijn bemoeienissen en als ik nog wat tips te vermarkten heb kan ik voorbij komen. Voor we weg gingen had ik Jan gevraagd hoelang de buitenverlichting zou blijven branden, hij zei tot half 11. We dachten dan terug te zijn. Het was echt aarde donker en ik zag geen hand voor ogen , ook bij ons was het licht uit. Binnen gekomen kijk ik hoe laat het is was het 5 minuten na half 11. Na zo’n intensieve avond kan ik niet gelijk slapen dus nog even wat tv gaan kijken. Was er nog een documentaire over Falco en tot mijn verbazing ken ik eigenlijk al zijn muziek wist alleen niet dat het van Falco was. Ik heb nog lang liggen luisteren maar ben toch met de tv aan in slaap gevallen.
Vanmorgen rustig op gang gekomen en wat dingen in huis gedaan. De taaltest gedaan mijn slechtste tot nu toe 60 % .Na het middageten moest Jannick al snel weg want hij heeft vanmiddag een verre rit met de ambulance. Dan daarna zijn 2e nachtdienst. Afgelopen nacht heeft hij gewoon lekker geslapen zonder eruit te moeten. Hopelijk vannacht weer. Hij gaat na zijn nachtdienst gelijk door naar school. Hij moet zijn uren proberen te maken voor de winter. Hij heeft dan vandaag zijn trainings vrije dag van deze week .
Nadat we hem hadden afgezet zijn we inkopen bij de groothandel gaan doen voor het huis zodat we weer klaar zijn voor de winter. Al met al pas eind van de middag terug, Jan nog gaan lopen en ik badges naaien. Ik ben nog niet klaar want ik had zere vingers van de naald door de stugge badges steken.
Zit ik vanavond de boekjes en folders door te kijken, zie ik ineens dat in het magazine van Ski Willy waar ik eerst de foto van Einar al in had zien staan ook de foto,s van Jannick staan.
Maar deze foto, zijn voor Löfler gemaakt en ze staan niet bij de Löflerkleding. Morgen heeft Jannick contact hierover met Reini want die had met Löfler de shooting met Jannick geregeld.
Dus We gaan in ieder geval geld vragen voor de foto,s , we willen alleen weten hoe hij eraan komt of Löfler er van weet of dat de fotograaf deze foto,s verkocht heeft.
Maar ik ben bang dat Ski Willy ook deze foto,s gewoon gebruikt heeft zonder toestemming.
Er staan er in ieder geval 2 van hem in. Het stomme is dat we wel gelijk de foto van Einar hadden zien staan maar eigenlijk niet echt het magazine verder doorgekeken, dit verwacht je toch ook niet.
Zaterdag en zondag geeft Jannick langlaufles op de gletsjer voor Reini. Dan gaat hij beide dagen daarna voor zichzelf gelijk trainen op de gletsjer. Scheelt in ieder geval veel geld voor de liftkaarten.
We zouden eigenlijk vanavond naar Haus gaan naar een lezing maar we konden het niet meer opbrengen.