Almwandeling

Oostenrijk, Kleinsölk

Zondag 5 juni

Des is dahoam, des is dahoam
ja do nur do bin i dahoam
i mag die musi und den kaiserschmarren
ja da nur da bin i dahoam

Werd wakker van de zon, gelijk lekker buiten gaan zitten, dat vind ik heerlijk in de morgenzon.
Jan kwam later en toen werd het heel donker , ik zei hem al je bent te laat op gestaan om de zon nog te zien maar gelukkig ging de bui over en ging de zon weer schijnen. Eind van de morgen zijn we naar de Breitlahnalm gereden en vandaar gaan wandelen naar de Harmerhütte. De wandeling liepen we in de zon en af en toe een behoorlijke wind. Op het terras werd het helemaal donker en vielen er zowaar een paar druppels, we lieten ons niet afschrikken en zijn braaf blijven zitten met onze kaiserschmarren en een radler. De eigenaar zei het al het komt uit het zuiden dus er komt niets.
Hij zei ons ja ik ben praktisch jullie buurman, hij is van de Harmerhof in Dorfl aan het begin van de weg naar ons toe. We hadden bij hem kunnen wonen want we zijn bij hem toen naar een huisje gaan kijken. En als we dus niet hier 2 appartementen hadden kunnen krijgen waren we zeker daar ingetrokken. Een boerenhuisje .
We waren nog steeds zwaar onder de indruk van hoe alles er uit ziet, het is nog steeds afschrikwekkend duidelijk hoe het noodweer vorig jaar heeft toegeslagen. De natuur hersteld langzaam maar de littekens zijn nog zo enorm. Zal nooit meer hetzelfde zijn.
De koeien worden allemaal langzaam aan weer naar de almen gebracht en er stonden er al een hoop buiten. We zagen ze door het water waden en ik vind dat geweldig. Allemaal gelukkige beesten.
Ook op de Harmeralmhütte waren de schaapjes er, en allemaal kleine rode katjes. De Schwartzensee zag er goed uit.
We zijn op ons gemak terug gaan lopen en hebben het allemaal op ons in laten werken.

8 juni 2011 20:12 | Door: Rosanne Wat wonen jullie daar toch heerlijk!! Liefs xx