Jannick gehaald

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Maandag 13 oktober
Jannick belde rond half 3 zaterdagnacht dat hij gehaald wilde worden. Hij had het erg naar zijn zin gehad en ik vroeg hem was het niet leuk meer of was het toch al afgelopen maar hij zei dat Stefan met wie hij was er om 2 uur uit gezet werd omdat hij 17 is. Dan mag je maar tot 2 uur. Dus ik zei jij bent toch ook 17 maar hij had zijn rijbewijs laten zien en toen was het goed. Maar omdat Stefan weg moest is hij ook maar gegaan. Soms zijn ze hier ondoorgrondelijk. Jannick kon probleemloos wodkadrankjes halen voor een meisje die 18 is en het niet kreeg en bij hem vroegen ze niet naar de leeftijd.
Het dansen was allemaal goed gegaan en zoals gewoonlijk moeten we alles uit hem trekken. En op elke vraag krijg je alleen ja of nee. Hij heeft een poos geslapen en is in de middag weer een poos gaan slapen. Het was zondag weer zeer zonnig en warm en ik ben met Jan gaan wandelen. Uiteraard bij Gerhard koffie gaan drinken en deze keer ben ik bezweken voor de lekkere himbeertaart..
We hebben ,s avonds weer voor het eerst mosselen gegeten, met een lekker glas wijn erbij en knoflookbroodjes. Het zijn geen Hollandse mosselen en ze variëren heel erg in grootte van heel piepklein tot groot. Maar ze smaken wel.
Vanochtend had Jannick zich verslapen en Hij had Jan gewekt om te vragen of die hem weg wilde brengen. Dat heeft Jan gedaan. Daarna kreeg ik mijn koffie en broodje in bed.
Het was alweer schitterend zonnig en warm weer . Ik ben naar de sportschool gegaan.