Wat een dag.

Vanmorgen om half 9 wakker en een half uurtje tv gekeken. Dan wat we normaal zo doen. Ondanks de geweldige weersvoorspellingen wil het hier niet zo. Helemaal dicht getrokken met schapenwolkjes. Gistermiddag stak ook al de wind weer op waardoor het frisjes werd ondanks de zon.

Een bijzonder mens is van ons heen gegaan. Iemand waar ik grenzeloos respect voor heb en die ik zeer bewonder.
Iemand die levenslustig en een voobeeld voor velen was-
Bibian Mentel
Een vrouw die we niet mogen vergeten.
Ik had het voorrecht dat ik haar mocht meerdere malen mocht ontmoeten en elke keer was ze een lichtend voorbeeld.
Helaas mocht ze maar 48 jaar oud worden.

De was gedaan , de keuken opgeruimd en middageten gemaakt. Ik had vandaag Semmelknödel en Schweinsbraten. Samen met Jan gegeten en na het eten zijn we aan de wandel gegaan. Was het vanmorgen frisjes in de middag was het zeer warm. We waren naar de MEZ gegaan om fotos uit te drukken. Ik heb een fotolijst gekocht voor Meli en nu de fotos uitgedrukt. Dan nog naar de elektrowinkel en een nieuwe HDMI kabel gekocht. Gisteren wilde de pc niet naar de tv overdragen en ik wilde kijken dus Jan had al de tv van de wand en toen had ik de draad in de handen en het stekkertje zat nog in de pc. Dan zijn we weer terug gaan wandelen . Dan ben ik de fotos in de lijst gaan doen en hetz inpakken. Ondertussen alweer half 5 en ik hoorde de kinderen binnen komen beneden.
Ik was even gaan vragen want ik dacht begrepen te hebben dat ze morgenochtend om half 7 weer opgehaald zouden worden en aangezien Meli morgen weer werkt en Jannick ook moeten wij zorgen dat ze klaar zijn. Maar gelukkig verkeerd begrepen ze moeten om half 9 klaar zijn.
Meli was ook nogal over de rooie want haar moeder wil nu toch het huis verkopen en dan heeft Meli niets meer en haar vader staat op straat. Geen idee wat al die mensen bezield. Ze denkt ook een overwaarde te hebben maar de prijs die ze denkt te krijgen dat is zeker voor die regio veel te veel. En ook zij moet de helft van de overwaarde aan de Steuer betalen. Ik denk ondertussen komt tijd komt raad. Met zijn allen in een grote circustent gezellig toch? Jannick heeft al gezegd dat hij Heinz in huis wil nemen en de kelder dan tot woonruimte wil maken mits hij en wij wel kunnen blijven wonen.
We weten nu ook waarom de kinderen niet naar Stadl konden, Edith en Viktoria hebben Corona . Dat had Viktoria van school mee naar huis genomen. Ze hbben daar even niet goed opgelet en ergens iets aan hun laars gelapt.
Van Jannick hoorde ik dat er een groep Nederlanders zich hebben gemeld in de Facebook groep die hetzelfde probleem als ons hebben. Wij hebben ook
over de afgelopen 5 jaren en ook al een voorschot voor 2021 een kleine 7000 Euro bij ons die wij moeten betalen. Dat schijnen dus alle Nederlanders in Oostenrijk gekregen te hebben omdat er iets is veranderd tussen de verdragen van Nederland en Oostenrijk. Voor het gemak door de Corona is de Oostenrijkse belastingdienst absoluut niet te bereiken maar wel aanmaningen enz, de papieren hadden wij al vorig jaar moeten krijgen maar die kregn wij in maart. Jannick heeft een luxe probleem hij krijgt geld van hen maar ook voor hem zijn ze niet open.