Een heerlijke, zonnige zondag.

Slovenië, Catez ob Savi

Vanmorgen wakker geworden en nadat ik Sabrina om 12 een grote mond had gegeven dat ze moest slapen heeft ze dat tot vanmorgen gedaan. Ze wordt dan gewoon wakker en wil niet meer slapen. Vinden wij niet zo fijn. Om half 7 haar Tablet gegeven en ik mij omgedraaid tot half 8. Dan opgestaan en met een kop koffie buiten gezeten tot de rest wakker werd.Dan ben ik brood gaan halen. Alles is dicht op zondag maar in de piratenbar verkopen ze vers brood. Dus met wat lekkere chocobroodjes en heerlijk ander brood terug gekomen. Dan buiten ontbeten.
We besloten naar een overdekt winkelcentrum te gaan in Kroatie. (ongeveer 30km) Maar die van Roan weten niets en hebben ook niet echt folders en ik had geen idee meer hoe het heette. Dus bij de campingreceptie gaan vragen en die had 2 verschillende opgeschreven beide richting Zagreb maar ik meende mij te herinneren dat het de Arena was. We waren over de rijksweg gegaan dus we moesten tol betalen en ik had niet kleiner dan 10 Euro dus kreeg een berg Kuna terug. Theresa vond in dat winkelcentrum 2 verschillende Schleich veulens voor 2.12 Euro stuk omgerekend dus dat had ik ook nog aan Kuna. We keken onze ogen uit. Sabrina kreeg geen genoeg van de vitrines bekijken in de Legostore. Theresa zag schoenen in de Skecherswinkel , Knal rose hoge schoenen met knopjes eraan en een prijs van 80 Euro. Oei Oma dat is veel geld. Ze leert in ieder geval met geld omgaan. Toen we het zat waren zijn we terug gegaan en nu over een binnenweg en een kleine grensovergang. Ik dacht dat we over Dobrovo zouden gaan maar het laatste stukje was rijksweg Slovenie dus de weg op en de volgende weer af. Dan was het ondertussen 28 graden geworden. We hebben wat gegeten en zijn gaan zwemmen in het buiten bad. Eerst naar het piratendeel voor Sabrina en dan in de drijfbanden , een paar rondjes. Daarna in het andere kinderspeelbad en vandaar naar een dieper bassin. Dan vandaar naar het bassin met de grote glijbanen voor Theresa. Om 4 zijn we daar weer weggegaan en dan naar de tent. Omkleden en aankleden dan heb ik frietjes gebakken voor wie wilde en er waren broodjes. We werden door Liduina op de hoogte gehouden hoe de race voor Max ging met fimpjes en de laatste met de volksliederen. Wat een feest daar op Zandvoort. Wij hebben een heerlijke dag gehad. De meiden wilden nog met Papa bellen ook goed. Het is nu 19 uur en nog steeds zeer warm. We hebben wel de deur dichtgedaan maar verder alles met gaas open. Theresa is met haar paarden aan het spelen en de kameleon luisteren. Sabrina heeft mazzel ze mag nog even met haar Tablet die al deels is opgeladen. Ze mogen opblijven tot ze naar bed willen en dat is meestal niet laat. Helaas alweer aan het aftellen over 5 nachtjes weer naar huis.