Dagje shoppen

Oostenrijk, Asten

Theresa kwam al vroeg om in haar schoen te kijken en verdween met een klein choco sinterklaasje wij ook opgestaan want we wilden vandaag naar Asten.
Maar eerst op ons gemak douchen ontbijten en koffie. Dan op weg, dikke mist tot we op de Phyrhnpass waren en daa was het mooi en zonnig maar beneden was het weer slecht. We kwamen in Asten aan en ondanks dat het niet zo heel laat was gigantisch druk en de Action was vol met mensen. We begonnen op ons gemak gangetje voor gangetje en er landen toch elke keer weer dingen in de kar. Helemaal blij dat mijn gehoorapparaat batterijtjes er waren. Ik heb 10 pakjes meegenomen, de vorige keer hadden ze maar 1 pakje nog maar ik kon ze proberen en ik doe gelijke tijd ermee als de dure die ik hier kan kopen. Pakje 10 Euro en bij de Action voor een pakje met gelijk aantal erin 2 Euro. Dus ik kocht voor 20 Euro waar ik anders 100 Euro aan kwijt ben. Ik heb ze toch nodig. Nu kan ik even vooruit, mijn ene gehoorapparaat moet ik ongeveer elke week en de ander meestal iets langer. Maar zeg dat ik met 1 pakje 3 weken uit kom dan kan ik nu dus echt een poos vooruit met 30 weken. Na de Action een rondje andere winkels gedaan en nog wel her en der wat gekocht . Eten is daar alleen de Burgerbox maar daar hebben we heerlijke Kebab gegeten. Dan toch weer op huis aan en ondertussen was het behoorlijk slecht weer en echt overal zelfs op de Pyhrnpass . We waren om half 4 weer thuis en we waren net klaar met alles opbergen toen Jannick ineens boven stond en ik me rot schrok van hem. Ze waren namelijk niet thuis toen wij thuis kwamen maar direct na ons thuis gekomen. Had Jan nodig want ze hebben nieuwe verlichting voor de gang en de huiskamer gekocht, dimmers en tijdschakelaars voor het trappenhuis. Helaas is de trafo van de lamp die ze voor de gang gekocht hebben kapot en het was net disco ipv de 4 lampjes te laten branden doet hij elke keer een ander aan en die knippert. Dus die gaat ze maandag ruilen. Maar voor de huiskamer is erg mooi en geeft veel licht heeft 2000 lm. De rest gaan ze morgen doen. Ingrid had nog even koffie gedronken en Theresa bleef tot ze vanavond ook nog het Sinterklaasjournaal gezien had.
Net het weerbericht gezien de winter is voorlopig echt vertrokken warme Föhn tot minstens volgende weekend met hoogst temperaturen die de 20 graden kunnen halen. Nu vooral veel regen.
Ik weet niet of ik het al verteld had maar ik ben erg trots op Björn, die presteert het om 4 x een 10 op zijn rapport te hebben. Vergeet het nooit Jannick kwam thuis met ik heb een 10 op mijn rapport maar dat bleek toen ik keek voor zijn verzuimdagen te zijn. Maar ja hij had een 10 op zijn rapport daar kon ik niet om heen.
Ik was gisteravond wel blij dat ik een berichtje van Jannick kreeg dat als het alarm zou gaan er oefening zou zijn. En even later ging inderdaad meerdere alarmen af, ze hadden oefening in het Revalidatiezentrum PV met meerdere Truppen uit de omgeving , het ging om een chloor/gas oefening. Ze hebben daar die Reha baden dus ook chloor.

Ik had pas fotos van Ria (de zus van Jan) gekregen omdat ik fotos van Jan nodig had voor de kaart. Ze had wat bladzijden van een album ingescand en gestuurd en ik heb vanavond de rest van de fotos bewerkt en ik vind ze best goed geworden. Sommige zijn tenslotte bijna 70 jaar oud.

Ria misschien kan je nog een keer helpen weet jij wie er op foto 4 en de laatste foto allemaal staan?? Jan kon het niet zeggen.

foto 4 Jan, Ria, Oom Lau achtergrond Papa boerderij Dichteren. laatste foto Jan, mama, papa,opa, Oom Gerrit, zwager van opa. In de Bettenkamp, Varsseveld waar opa woonde.