Dag 3

Oostenrijk, Gamlitz

Vanmorgen wakker van de wekker en dit keer echt heet water om te douchen. Het is een beetje opschieten want half 8 is het ontbijt. Dat was weer heerlijk en de bodem van de dag weer gelegd. Een groot deel ging met een taxi naar Gamlitz voor de kerkdienst en kwamen weer voor het middageten terug met een taxi. Jan en ik zijn een stukje gaan wandelen. Daarna bij het zwembad gaan liggen. Daar is een vogelnestje boven de deur van de wc. Grappig om te zien. Ze werden volop gevoederd. Zo te zien vlak voor het uitvliegen . Eentje was flink aan het oefenen. Wel heel zielig een klein vogeltje die die grote koekoeksjongen moet voederen.
Dan was het alweer tijd want het middageten is om half 12. Er was weer soep dit keer een blik doperwten met worteltjes erin leeg gekiepet.
Dan een schnitzel met wat aardappelsalade. Een beetje kaal geen stukje citroen of preiselbeeren of salade niks. Een bakje met chocopudding duidelijk gisteren gemaakt. En er werd mede gedeeld dat we om 5 uur avondeten hebben want het is Ruhetag.
We mochten zo waar in de grote eetzaal eten. Het was weer behoorlijk heet dus we hebben ons terug getrokken op de kamer.
Eind van de middag wat op het terras gezeten en wat geklept met anderen uit de groep. Dan was het alweer tijd om te eten. Dat was een lekkere gevulde maaltijdsoep een broodje erbij. Ze hadden per tafel een liter fles witte wijn een Wels Riesling van Gamlitz en een appelsap van Gamlitz verder een karaf water - Aangezien aan onze tafel 2 zich hadden afgemeld hadden we het goed. We hadden weer Apfeltorte en andere als dessert.De wijn vond ik niet lekker wat zuur. De appelsap was heerlijk en ik drink het dan met water.
Dus een rustige dag gehad.

Voelt het wel als een vakantie of meer als een kostschool😎