Nog steeds echt zomer

Nog steeds echt zomer.

Sonntag 5.Juli
De dag begon al vroeg, doordat we het raam wijd open hebben in de slaapkamer is het om 5 uur al licht en ben ik dus ook al vroeg wakker. Tegen 7 uur pas opgestaan en beneden waren Ingrid en Jannick ook al om half 8 het zwembad van Theresa aan het plakken.
Wij ontbijten op het balkon met een bagel met geitenkaas, rucola en honing. Glas jus en koffie erbij en genieten maar.
Jannick was al vroeg weg want die doet vandaag RK dienst op de Reiteralm waar het Almrauschfest vandaag is. Jan en ik zijn lekker in de tuin met Ingrid en Theresa rond het zwembad gaan zitten.
Theresa ging er gelijk in toen het bad gevuld was met ijskoud water. In de loop van de dag wordt het water steeds warmer. Jan wilde gek doen met Theresa stapte in het bad en wilde dan brrr wat is het koud en dan een beetje rondspringen. Dat pakte verkeerd uit , hij ging achterover onderuit kwam deels in het water deels achter het bad terecht. Je kan me nu nog weg dragen. Hij heeft veel geluk gehad want het scheelde echt een haar of hij was met zijn kop op het iets hoger gelegen terras geklapt en met zijn nek op de rand daarvan. Maat het is goed gegaan en je kan je wel voorstellen hoe ik gelachen heb want al valt iemand en bezeerd zich als het een raar gezicht is dan kan je mij weg dragen. Dat gaat ook niet zo maar over bij het minste geringste begin ik weer tot ik niet meer kan. Dit niet tot plezier van Jan want die wil nooit herinnerd worden aan stommiteiten en in die klasse viel het toch echt. Ingrid wist niet meer waar ze moest kijken en deed erg haar best om haar lachen in te houden. Maar ja als ik dan haar aan kijk begin ik weer.
We hebben gezamelijk gegeten, Ingrid had Courgettesuppe gemaakt en ik een koude aardappelsalade. Dus alweer smullen.
In de middag nog een stukkie tour de France gekeken , hoe ze door Gouda gingen. Voor de rest niet kan ons beide niet bekoren de wielersport.
Eind van de middag zijn Jan en ik nog wat gaan wandelen en op de terug weg een Radler gaan drinken bij Landhaus George.
Het is nog steeds erg warm, in de schaduw op het balkon 32 graden.
We hebben nog een gekoeld wijntje staan die we gisteravond hebben open gemaakt dus vanavond nog een glaasje drinken. Nu net nog een bageltje zoals vanmorgen gegeten en als we nog trek krijgen heb ik ook nog salade over.

Gisteravond belde Dennis om te zeggen dat hij het werk gekregen heeft en dat hij zelfs al gewerkt had. Toch fijn voor hem na 5 jaar thuis zitten. Het is via een detacheringsbureau maar goed het is werk. Zit hij ook nog bij zijn oude werkgever.
Jan is ook helemaal blij voor hem, hij laat het nooit zo merken maar hij maakt zich best af en toe zorgen ook bij zijn grote kinderen.

Weer een aantal fotos gekregen van Angela, van Jula en ook 2 waar Bo op staat. Dat maakt mij nou ook blij. Ik weet nog van vroeger tel je zegeningen een voor een, tel ze allen en vergeet er geen- Meestal heb je er veel meer dan je denkt te hebben.

Ik heb vrijdag ook al mijn nieuwe pc gekregen en ben hard bezig om dingen over te zetten, maar ik heb de cd van Jannick nodig om office erop te zetten . Die heeft er een bij zijn nieuwe pc gekocht voor meerdere computers . Ik ga nog wel kijken wat het eventueel kost als de kapotte pc gerepareerd kan worden.