Hochkönig

Oostenrijk, Dienten am Hochkönig

4 oktober
We kregen gisteren een folder in de bus met een uitnodiging om vandaag met de burgermeester te gaan wandelen.
Het weer was uitstekend en we moesten om 8 uur bij de bus zijn. We gingen naar de Hoch König in Salzburg en de route kon je op eigen gelegeheid en in eigen tempo wandelen.Je kwam langs allerlei hutten waar je pauze kon houden. We liepen in een groepje met een behoorlijk tempo. In een van de hutten brood met kaas gegeten en wat gedronken.We hadden ook meegenomen maar het was behoorlijk warm nog, we liepen op zo,n 1500 tot 1700 meter.Gelukkig was het droog want anders was het toch een glibberige bedoening geweest, we moesten nu al door water heen.Het was een mooie route en wij hebben ongeveer 3 1/2 uur gelopen. Bij het eindpunt was ook een hut dus we konden wachten op het terras tot zo'n beetje ieder een er was. Dan naar beneden gelopen waar de bus langs de weg al stond te wachten. We gingen naar Dienten waar we eten en drinken kregen aangeboden. Er was van alles. Daarna weer terug met de bus.Ze gaan elk jaar ergens anders wandelen.
Het was zo kort dag omdat ze proberen op een mooie dag te gaan wandelen en morgen slaat het weer om.