Krampuslauf

Vanmorgen werd ik wakker en ik dacht van de familie maar nee het was Jan die aan het stommelen was. Op de klok gekeken en het was 7 uur dus eruit gegaan en de oven aangezet en de broodjes van buiten uit de vriezer gehaald. Tegen 8 kwam de familie en omdat ik alle tijd had was het een luxer ontbijt geworden. Een gekookt eitje en uitgebakken spek erbij. Sabrina was weer lastig met eten. Daar heeft ze altijd last van als ze van Ingrid komt dan wil ze niets eten.
Na het eten gingen ze snel want ze gingen naar Singsdorf Keksen bakken. Ze gingen ook Jessi ophalen. Dus wij zijn nu samen. We hebben onze eerste kerstkaart binnen van Ria en Ton.Langzaam aan sluipt de kerssfeer binnen .Ik heb mijn koffer opgehaald bij Jannick. Die had hem gebruikt om naar de Reha te gaan.
Ik heb hem vele jaren op de zolder gehad want ik gebruik hem eigenlijk nooit. Maar nu met die lange treinreis is het wel fijn dat ik hem kan slepen en alles goed beschermd is. Ik ga dan vandaag ook maar pakken. Morgen heb ik daar geen tijd voor.
Het is koud en het is nog steeds onder nul. Vanavond goed aankleden als we naar de Krampuslauf gaan.
Jan en ik zijn naar Liezen gereden , de laatste cadeautjes en wat dingen die we nog nodig hadden. Thuisgekomen was het al half 2. Middageten gemaakt en gegeten.
Nu even zitten en nadenken. Ik heb een kerstboom gekocht, die Jan straks moet neerzetten. Dan heb ik iets om naar uit te kijken als ik weer thuis kom. Ik ben moet aan het verzamelen om te gaan pakken . Er blijft niet veel tijd meer. Een medicijnlijst gemaakt voor Mel die overneemt dat van mij zo lang ik weg ben. Jan kan dat niet. Ik heb Jan van alles laten zien waar wat voor eten is. Nu maar hopen dat het wat wordt.
Kwart over 5 kwam de familie thuis en Jannick, Theresa en ik gingen naar de Krampuslauf. Sabrina had vanmorgen verhoging dus due niet meegenomen . Het is een paar graden onder nul in de avond. Het was gezellig druk en de Hauptplatz omgetoverd tot een gezellig treffen met terrassen eet en drinkstands.
De Krampussen mochten gebruik maken van de NMS om om te kleden dan verzamelen op het parkeerterrein van de Spar en dan vanaf daar begon de Lauf tot na de Hauptplatz. De loop duurde een 2 uur. Ik heb meer slaag gehad dan ik in mijn leven gehad heb. Ze gooien ook met meel en Jannick had bij de eersten al een lading van natte meeldruppels en zijn oog zat dicht gekleefd. Ik had niet zo hard moeten lachen want er kwam er weer een daarna zaten Jannick en ik samen onder.We hebben ongelooflijk gelachen en de Krampussen waren lief voor Theresa ze gingen voor haar op de knieen en dan hand geven, Jannick had ook nog zwarte schoenpoets op zijn gezicht gerkegen en later Theresa ook helemaal zwart. Maar Jannick had haar voor zich genomen en zorgde dat het hek haar niet raakte want het ging soms hard te keer. Naast ons was een groep jongens niet van hier en Jannick denkt omgeving Wenen te horen. Die provoceerden de Krampussen en als ze slaag kregen gingen ze bakkeleien. Dat ontaarde in een vechtpartij met een Krampus. De Krampussen hebben een nummer en kunnen ter verantwoording worden geroepen maar die gasten die het uitlokten en begonnen gaan vrijuit. De security was goed en zorgde echt dat alles goed liep maar nog bij verschillende andere Krampusgroepen kregen het ook aan de stok met die gasten. Theresa had een zak vol met noten pindas en snoep. Kreeg ze van engelen of sinterklaas. Wij zijn naar het Rode Kruis gelopen waar Meli was. Die is panisch voor Krampussen. Dan met de auto naar huis na even warm te zijn geworden. Geslaagde en leuke avond.
We hadden Ingrid gespot en wel met een man. Jannick en Meli hadden haar gezien toen ze van huis naar de Krampuslauf liep. Dat vond Jannick al gek want met hem wilde ze nooit. Dan is het logisch dat ze bij de Raiffeisenbank was gaan staan want dat is voor haar het dichtste bij. Maar ze stond dus voorbij het einde van de Krampuslauf. Ik had haar wel gezien maar Jannick is groter en had beter zicht. Ik vroeg Jannick iemand van haar leeftijd? en hij zei ik denk 50.

Dat gaat er ook niet zachtjes aan toe,

Liduina 2022-12-04 22:58:18

Geweldig weer. En dan lopen ze hier te miepen over alles….