Dat was de helft van het weekend

Vanmorgen pas om half 9 wakker, katten eten gegeven en mijn medicijnen genomen. Gelijk ontbijt voor wat later meegenomen. Ik kijk graag een serie en daar kwamen 3 afleveringen van. Dus hop weer in mijn warme bed en kijken en ontbijten. Fiep kwam bij mij liggen en het is zo´n aandoenlijk beest geworden. Tussendoor toen er reclame was snel douchen en weer snel terug want warm was het niet. Het is dichtgetrokken buiten en een 14 graden ondertussen.
Ik was nog vergeten te schrijven dat donderdagavond een zwaar busongeluk bij ons in de regio was. Een reisbus met 32 mensen was onderweg naar hun hotel maar de chauffeur had de afslag gemist. Dus ging hij een eind verder van de weg af om te keren en de navi gaf aan dat hij ook zo kon rijden. Helaas was het een onverharde weg en de bus is naar beneden gestort en over de kop gegaan. Echt op een paar cm vanaf water kwam de bus weer op de wilen tot stilstand. De hele regio en zelfs uit NÖ waren er hulpkrachten. Helicopters brandweer en RK noodarts en ook een aantal artsne uit de regio om te helpen. Ze hadden nog niet heel lang geleden zoiets geoefend en nu was het realiteit. De slachtoffers zijn naar Schladming, Rottenmann ,Ischl en die met de helicopters waarschijnlijk naar grotere ziekenhuizen. Dat was veel blauwlicht.
De huishoudelijke taken gedaan en middageten gemaakt en gegeten. Nog een poos aan de oude pindat zaken gewerkt . Dat gaat maar langzaam aan. Het was tussen de middag wel even heel lekker en zonnig en warm maar al heel snel sloeg het weer om en werd het koud met 16 graden. Meli kwam een groot bord halen om de taart op te zetten voor morgen voor Theresa.
Eind van de middag naar de Spar om mijn brood pakket te halen. Dat is echt een super pakket deze keer. Allerlei lekker brood en broodjes. Er zat ook een doosje met gebak in. Ik geloof 2 pruimentaartjes. Ik vond ook nog bananen voor de helft van de prijs en 2 belegde broodjes voor de helft .Nog even in de boekenbak gekeken want ik wil iets te lezen en een boek gevonden , geen idee of het iets is Het boek heet Rebus en is geschreven door Ian Rankin. Vind ik ook nog een boek van Thomas Brezine voor Theresa. Jan had ondertussen de boodschapjes in de auto gedaan. Thuisgekomen beide een lkker belegd broodje gegeten. Ik had er eentje met zeer pittige salami en Jan met een soort cervelaatworst. En we hebben uit het broodpakket een Steirische Kasbrot stengel gedeeld. Wij zijn er zeer gelukkig mee. Gelijk de kachel aangemaakt en onder mijn deken. Er staat niets meer een genoeglijke avond in de weg.