Even zon genieten

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag 1 maart
Alweer een nieuwe maand, het gaat me gewoon te snel.
We staan vroeg op want we willen Marian en Jan uitzwaaien die vroeg vertrekken en Jannick en Jorran kwamen om 7 uur om te ontbijten. We hebben dat echt op zijn zondags gedaan, lekker en uitgebreid. Daarna kwamen Jan en Marijke afscheid nemen en Jorran ophalen.
Het is nu echt ongelooflijk mooi weer en gewoon warm. We besluiten om richting stadion te wandelen om Jannick wat te eten te brengen want die was eigenlijk vrij maar werd door Reini gebeld om te werken. Hij was les aan het geven met opgestroopte broek en armen.
Hij heeft ook over komende week overleg gehad want het wordt een hele drukke week en ze hebben leraren te weinig. Vanmiddag heeft Reini nog een Noorse jongen voor komende week gevraagd maar dan hebben ze er nog een te weinig. Jannick heeft van Reini een email gekregen waarin een Deense man , een belangrijk iemand van een groot bedrijf , een bedankbrief en vol lof over Jannick gestuurd heeft. Dat kan je tenminste bij je cv voegen.
Wij hebben ons laten zakken in de ligstoelen die bij Reini in de zon uit de wind staan en hebben en poos liggen bakken. Jannick had even tijd om te gaan lunchen en we zijn bij Gerhard gaan lunchen. Daarna Jannick weer aan het werk en wij terug gaan wandelen. Er landde nog een heli vlak voor ons maar helaas mijn batterij was leeg van mijn fototoestel.
Het zijn best grote heli’s van het leger waar ze die lawines mee springen. Er zijn er hier toch constant 4 onderweg. Nog niet alle wegen zijn open en ook nog niet overal treinverkeer.
Bij ons achter is de weg ter hoogte van de Silberkarklam afgesloten.
Er wordt alweer sneeuwval verwacht vanaf morgen. Misschien valt het mee.
Vandaag hebben we tenminste kunnen genieten.

6 maart 2009 13:44 | Door: jan en jopie verkade nicolette en jan het was heel om jullie weer tezien het was heel groen en nat in gouda ikheb jullie verhalen zitten lezen erg leuk als ik dat had geweten was ik er eerder aan begonnen

molenaar.ruesink 2017-09-21 13:56:12

7 maart 2009 10:04 | Door: Jan en Marianne Nicolette en Jan, we zijn weer heelhuids aangekomen en denken nog elke dag terug aan de afgelopen week. Het was heerlijk samen met jullie. We kijken alweer uit naar de volgende vakantie. We blijven jullie site volgen en zullen laten weten als we weer in de buurt zijn. Nicolette, nog een leuk weetje. We hebben woensdag te horen gekregen dat we opa en oma gaan worden in september. Onze dochter blijkt 13 weken zwanger te zijn. Leuk nietwaar. Ook weer iets om naar uit gte kijken. Doie de groetjes aan Jan en tot horens. Jan en Marianne uit Budel