Graz, Nederlandse school

Vanmorgen vroeg op en even voor 6 op weg om Theresa op te halen. Ze was zo waar klaar dus we konden op weg. Het was dikke mist dus niet echt lkker rijden maar na Rottenmann werd het beter. We vonden het niet direct dus even gebeld met Ankelien. Dan bleken we goed te zijn maar moesten een stukje lopen en parkeer ruimte zien te vinden. Dat lukte en dan vonden we ook hoe we bij de school konden komen. Theresa heeft zich snel in de auto omgekleed. Het is een heel groot complex het staat op de Augustinum Campus. Het zijn private scholen Praxisvolksschule, gymnasium en hoge school. Theresa heeft school in de Praxisschule. Ziet er prachtig uit. Licht en ruim. https://pvs.augustinum.at/
Ze was stiknerveus maar dat was snel over toen ze met haar klasgenoten ging spelen. Het zijn maar heel kleine groepen. Vandaag stond het in het teken van Halloween en ze gingen tussen de middag ook pompoensoep eten. Omdat er ook kinderboekenweek in Nederland is kregen ze vandaag ook allemaal het boekenweek geschenk.
Jan en ik zijn naar Seiersberg gegaan en de eerste winkel was de Hema. Daar waren sinterklaas dingen te koop dus mijn slag geslagen. We hadden nog geluk ook want er lagen allemaal pakjes met gevulde speculaas die doormidden gebroken waren . Daar vroegen ze maar 50 ct stuk voor. Dus we eten de komende tijd gevulde speculaas bij de koffie . Dat vind ik zo lekker. Ik vond er ook een flessenlikker die van mij was al heel lang kapot en ik ben er helemaal blij mee. Dat kennen ze hier niet. We zijn een flinke poos zoet geweest en dan wilde ik wat gaan eten. Jan wil geen vis dus Nordsee viel af. Jan wilde geen sushi dus dat viel ook af. Jan wilde ook geen chinees eten dus ook niet. Ik vroeg hem dan blijft de MacD over dat wilde hij ook niet. Ik ben een Doner kebab gaan eten en hij kwam uiteindelijk met een pizzapunt aan.
Na dat we gegeten hadden zijn we naar de Ikea gegaan. Vandaar terug naar het centrum en nu waren de slagbomen open dus we hebben de auto bij de school geparkeerd en dan Theresa opgehaald die razend enthousiast was. Vlakbij Ingrid heeft Theresa zich weer omgekleed want ze zei dat gaat Mama niet aan dat ik andere kleren aan had.
Dan naar huis en ik ben eigenlijk over mijn vermoeidheid heen. Dan eindelijk Els even gebeld. Ik steek de kachel niet meer aan maar ga lekker in bed tv kijken.
Het was een geslaagde shoppingdag voor ons. Heerlijk om gewoon weer eens in de stad te zijn. Maar ik ben ook heel blij weer thuis te zijn.