Hohentauern

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag
Jannick heeft wedstrijd in Hohentauern, langlauf klassiek. In de middag was het gelukkig weer even heel erg mooi weer. Moeten daar even mee bijtanken want er komt volgende week weer een enorme partij sneeuw aan.Er is nu fohn en dan steigen de temperaturen.
We hebben vanmiddag voor het eerst zelf een lawine gezien. Er kwam er een van de Dachstein af met een donderend geraas. Zeer indrukwekkend en beangstigend. Zou er niet graag in terecht komen. Er zijn overal lawine waarschuwingen op het hoogste niveau.
Er is veel nieuwe sneeuw gevallen , gemiddeld 70 cm.
We kregen vandaag toch weer gasten in het grote appartement 5 volwassenen en 4 kinderen.
Morgen komt de eigenaar en zijn gezin ook op paasvakantie. Dus toch weer druk.
Ik wilde een broek kopen en ik vond een leuke, maar ik nam een 46 dat is toch heel veel kleiner dan 50/52 en die was toch nog te groot. Ik voel me trots op me zelf dat het me lukt met sporten af te vallen. Niet veel in gewicht dat is maar 5 ½ kilo maar wel veel in omvang. Ik ben nu 5 maanden bezig en had heel even een dipje omdat het zo langzaam gaat , maar het valt toch mee. De weegschaal is dus geen echte graadmeter.

Jannick heeft een 4e plaats en heeft goed gelopen. Had nog beter gekund maar had slechte skies. Hij heeft gisteravond gewaxt maar het waxijzer brandde door en hij zat in het donker tot er iemand kwam om de electriciteit weer aan te sluiten. Hij heeft wel pech dit seizoen.
Hij had afgelopen week tijdens de orkaan Kirsten ook stroomuitval maar ze hebben daar een generator. Wij hadden gelukkig geen last. Het kwam in de avond en nacht over en we hebben er gewoon doorheen geslapen. Het heeft Oostenrijk gelukkig niet zo erg geraakt als de vorige 2. Ja Kirsten je naamgenote was mild voor ons.
Jannick is met de Murauers meegereden naar Katja en komt maandagavond terug. Hij kan daar ook schiettraining doen.
Jan heeft het waxijzer kunnen maken dat scheelt hem weer 50 euro.