Op reis, eerste dag

Gisteravond was Theresa zo opgewonden dat wij zo wat eerder sliepen dan zij. Voor mij viel het niet mee om in te slapen en dus een heel kort nachtje. Om half 4 ging de wekker. Theresa geholpen , mezelf aangekleed ontbijt voor Theresa en mij .Alles naar beneden gesjouwd en nog was Jan niet klaar. Was hij het eindelijk bleek Jannicks auto voor de onze te staan dus hem toch maar even wekkken. Hij moest er toch uit om naar zijn werk te gaan. Dus om kwart over 4 eindelijk alles in de auto. Dan blijkt dat Jan niet was gaan tanken. Ik zei hem dat kan in Liezen wel. We rijden weg en hij slaat de verkeerde kant op op de B320. Ik zeg waar ga je heen nou ik ga tanken. Dus ik dan ga je verkeerd want we moeten naar Liezen. Dan afzien tot we eindelijk na Admont op de Phyrnautobahn waren. Aardedonker, mistig en een vervelende Jan die niet wil luisteren. Maar eerst getankt. We konden aardig doorrijden en probleemloos de grens over waar ze steekproefs gewijs na de grensovergang autos aanhielden en waar je je kon laten testen. Hadden we allemaal niet nodig dus dat was opschieten voor ons. In Duitsland werd het licht en konden we ook ondanks enige wegwerkzaamheden ook doorrijden. Na 4 uurtjes rijden even een pitstop frisse neus en toiletbezoek. Dan een heel stuk Schlüsselfeld Neurenberg waar behoorlijke wegwerkzaamheden waren en je lang niet harder dan 80 kon maar het reed. Om half 12 waren we in het hotel in Frankfurt. Hotel Niederraeder Hof. Spotgoedkoop, zag er van buiten goed uit. Maar we konden niet naar binnen rijden waar stond hier parkeren op de binnenhof want er stond een vrachtwagen in de opening. Dus Jan even voor de deur geparkeerd en ik naar binnen naar de receptie. Daar was de man druk aan het telefoneren dus na lang wachten zei ik hem dat we geboekt hadden en dat we niet konden parkeren. Dus hij ging de werklui aanspreken dat die auto weg moest. Ze zijn het hotel volop aan het renoveren, zo op het oog wordt het best erg mooi. Dan bleef die receptionist maar herhalen double zimmer , en hij vroeg al betaald? Ja het is betaald en 3 personen. Dan blijken we een kamer met 2 bedden te hebben. Dus ik weer naar de receptie (hotel schijnbaar in Roemeense handen) Ja dat had ik geboekt volgens hem en ik ik heb geboekt voor 3 personen. En hij weer ja een double zimmer. Op mijn papieren staat 2 volwassenen 1 kind 8 jaar. Maar goed dan moesten we ook nog 8 Euro parkeergeld betalen staat ook niet bij de boekingsvoorwaarden. Geen probleem mee om dat te betalen maar ik vind dat ze het wel moeten vermelden. We boekten ook in Wenen en betaalde we 7,50 per dag voor een eigen plaats in de parkeergarage maar dat kon je ook apart erbij nemen. De kamer zelf klein maar prima in orde een kleine nette badkamer met toilet en we zaten op de 5e verdieping met uitzicht over de wijk en we kunnen vliegtuigen kijken ,We zitten vlakbij het vliegveld en ze komen en gaan. We hebben ondanks de ramen open niet veel last ervan en met het raam dicht hoor je het niet. We hebben goed werkend internet. Na alles naar boven te hebben gezeuld van wat we denken nodig te hebben eerst een gekookt eitje gegeten en wat kaas want mijn heerlijk belegde broodjes liggen nog thuis in de koelkast. We hadden zo veel mieren toen we in de keuken kwamen zo veel nog niet bij elkaar gezien in huis dus eerst aan het doodmeppen en spuiten met azijn en we laten dus niets liggen en daardoor zie je het niet en vergeten we het. Die mieren zijn duidelijk nachtactief.
Theresa kreeg de videorecorder niet aan en het was zo donker dat ik niets kon zien. Toen we gestopt waren en het licht was zag ik dat ze pin in het verkeerde gaatje had zitten dus hij deed het gelijk maar helaas geen idee waar de afstand bediening is gebleven.
Dan zijn we om 2 uur aan de wandel gegaan en aan iemand gevraagd waar een supermarkt was en inderdaad in de buurt een kleine winkel. We hebben wat voor morgen en vandaag om te eten meegenomen en we kwmen langs een echte Italiaan. Dus we hebben daar Pizza meegenomen. Pizzeria Da Cimino, Theresa keek haar ogen uit bij het maken en kreeg een lolly. Dan zijn we terug gaan wandelen en vlak voor dat we bij het hotel waren begon het te spetteren en toen we binnen waren een flinke bui. Dus dat hadden we goed gedaan want we hadden geen jas aan. Het is best warm maar geen mooi weer. Onderweg ook regenbuien gehad maar waar we gestopt waren hadden we zon. Als overnachtings adres prima hier en waarschijnlijk ook wel voor een steden trip of zo. En ik mag niet mopperen want we slapen hier voor 28 Euro met zijn drieen en dan 8 Euro voor de auto.

Fijn dat het eerste deel zonder problemen is verlopen. Ja, dit soort adresjes moet je onthouden.

Annemarieke 2021-08-19 18:58:31

prettige nacht en voor morgen weer een goede reis gewenst samen