Wipfelwanderweg

Oostenrijk, Rachau

Vanmorgen op tijd wakker en inderdaad super zonnig en al vroeg warm. Om 10 uur zijn we op pad gegaan met Theresa naar de Wipfelwanderweg in Rachau. We reden er bijna 2 uur over dus we besloten eerst koffie te drinken en Palatschinken met ijs te eten. Het was ondertussen best zeer warm geworden en we liepen in de volle zon over het pad. Theresa vond het erg leuk want overal borden over de natuur en heel veel spelletjes om te doen. Zo begon ze al gelijk met boogschieten , ze kreeg eerst van een meneer uitleg en dan mocht ze het zelf doen. Het werd niet veel maar ze vond het geweldig. Ondertussen had ze ook al bramen gevonden om te eten. Dan kwamen de trappen en dat viel niet mee voor Oma en Opa. Zoveel trappen en treden en zo heet. Maar we kwamen in de boomtoppen aan. Ondertussen zagen we elke keer de vliegtuigen over komen. Stuntvliegteams, straaljagers, en de grote oude Douglas. Helaas lukte fotos maken niet want ze vlogen voor ons aan de verkeerde kant daar waren dus heel veel boomtoppen . Dit weekend is de Airpower in Zeltweg. We zijn er ook wel eens heen geweest en dat is geweldig . Maar ik geloof dat ze erg slecht weer opgeven.
Aan het einde van de boomtoppenweg naar beneden en Theresa het laatste stuk met een glijbaan. Dan onderlangs terug gelopen. We namen de ballenbaan en ja Theresa mocht een bal ervoor kopen. Helaas kon je er alleen een 2 Euro muntstuk in doen en die had ik niet. De mensen voor ons met 2 kinderen hadden iemand gevonden die een munt voor ze kon ruilen. De mensen na ons hadden 2 kinderen en ook maar 1 muntstuk. Uiteindelijk aan het eind iemand gevonden die er een voor ons had dus is Theresa terug gelopen zodat ze ook haar bal naar beneden kon laten gaan. het zijn eigenlijk hele grote en lange knikkerbanen met allerlei leuke dingen onderweg. Nu we er eentje hbben kunnen we die altijd meenemen want op de Planai en in Mautern hebben ze ook van die banen en op heel veel andere plaatsen. Dus gewoon altijd meenemen als we er een dagje opuit gaan. Dan kwamen we terug bij de auto en op weg naar huis met een tussenstop in Bruck an der Mur omdat ik daar bij de Action wilde kijken. En ja daar hadden ze precies die dingen die ik nodig had. O a printerinkt. Dat scheelt mij al meer dan 30 Euro. We hebben eindelijk zo´n tas aan de achterkant van de stoel zodat Theresa daar voor onderweg dingen in kan doen. Bij de ÖMTC 20 Euro daar 3 Euro.
Theresa troggelde mij een drinkfles voor school af maar die heb ik aan haar Schuletüte gehangen.
Ik had 2 tassen vol met inkopen wc borstels, boenborstels, heel veel toiletartikelen en heel veel meer.
Dan toch op weg naar huis waar we na zessen aan kwamen. Theresa heeft bij ons gegeten en at 2 bakken eigengemaakte kippensoep weg. We hadden een geweldige dag met elkaar.