Laatste dag

Oostenrijk, Obertilliach

Helaas alweer de laatste dag. Het was echt pech voor Jannick want ook de zomertijd ging in en hij moest al zo vroeg op. Hij had vandaag dan ook echt moeite met opstaan en was moe .
Eerst zijn skies gewaxt dan frühsport en dan ontbijt.
We waren half 9 in het stadion waar Jannick ging inschieten en waar ze nogmaals skies gingen testen. Omdat de start vroeg was toch op koude skies en Wolfgang en Jan deden de laatste laag.
Jannick startte op 2 ½ minuut achterstand en liep een goede eerste ronde en een goede eerste schietbeurt met maar 1 fout. Helaas gingen de andere schietbeurten niet goed en schoot 3-3-3 maar liep de laatste ronde ontzettend hard en wist toch op de 16e plaats te komen.
Einde seizoen!!!!!!!!!!! !!
Gezien het feit dat Jannick halverwege het seizoen , zonder biatlontraining , met veel tegenwerkingen is overgestapt naar de biathlon, mogen we niet klagen. Liep hij in de eerste Austria Cups steeds op de laatste plaats en hij nu in de ÖM op 13,15 en 16e plaats en alleen de top van Oostenrijk mag starten, dus de kaderteams van alle Bundeslanden en de ÖSV teams.
Wolfgang was zeer tevreden over Jannick en zegt nu dat hij maar een jaar nodig heeft om terug te komen aan de top.
Hij heeft Jannick vandaag voorgesteld aan een trainer van Eisenertz. En daar heeft Jannick meegesproken over zijn opname. Ik geloof dat hij 18 en 19 mei opname examens heeft en daarvoor gaat hij nog een week meetrainen.
En ach grote namen maken fouten Simon Eder schoot gisteren in zijn eerste schietbeurt 5x op de verkeerde schijf en kreeg 5 strafronden aan zijn broek. Bernard Leitinger liep vandaag de verkeerde rond en werd gedisqalificeerd.
We zijn gelijk na de wedstrijd naar ons appartement gaan. Gegeten en ingepakt en gaan rijden. Het was vandaag voor het eerst heel erg mooi weer. We kwamen uit de winter en zagen het onderweg voorjaar worden. In Ramsau is ook nog sneeuw en er kan ook nog gelanglauft worden. Onderweg zijn we op de Tauernautobahn verkeerd afgeslagen doordat er wegwerkzaamheden zijn. Nou kost het als we erover rijden 9,50 euro, we moesten 4,50 betalen bij de afslag en we gingen er gelijk weer op terug dat kostte ook 4,50 . De slotsom je bent goedkoper uit als je eraf gaat en er weer op gaat het scheelt 50 eurocent. Jannick vond er ook nog 50ct op de grond dus het was rendabel.
Er zijn verschillende nieuwe stukjes geplaatst vanaf witte Pasen. Omdat ik apart fotoos erbij wilde zetten is het niet als 1 stuk geplaatst.Ik heb de mailverzending uitgezet anders kreeg iedereen na elk stuk een mailtje.
Dus kijk ook even een paar stukjes terug.

Paasvakantie Murau
Ik had een weekje paasvakantie en trainen en schiettraining kon ik ook in Murau doen. Ik was dus bij mijn vriendin Katja thuis. We hebben rond pasen veel familie gezien, veel paasgebruiken zoals paasvuur, gezegend eten enz. Ik heb er brommer leren rijden (ging niet geheel zonder slag en stoot) en op een heel klein crossmotortje gereden dat valt zeker niet mee. Het filmpje kan zo naar de grootste bloopers.Jannick