Nieuwe bril

Oostenrijk, Hallein

Vanmorgen vroeg opgestaan maar wakker voor de wekker ging . Jannick wilde met Theresa vroeg op weg naar Leoben om Ingrid en Sabrina te bezoeken. Jan en ik hadden besloten nadat ik gisteren een telefoontje kreeg dat mijn bril klaar was om die vandaag te gaan halen.
Dus even na achten was iedereen op weg. We konden merken dat we vroeg waren gegaan want we konden lekker doorrijden. Ik ben erg tevreden met mijn nieuwe bril moet alleen argaan de glazen wennen. Dat had Ingrid ook al gezegd want ook bij haar is de afstand veranderd. Daar komt bij mij bij dat ik zowel met ver als dichtbij zien erg achteruit gegaan was. Ik kan in ieder geval weer lezen. Op de terug weg was het een stuk drukker maar we konden toch doorrijden zonder al te veel problemen dat in tegenstelling tot de weg heen , waren wij blij dat we vroeg gegaan waren.Onderweg kwamen we de wegenwacht tegen die nu met een aanhanger met een scooter erop reden.Dat vonden we grappig maar ze komen zo wel overal. In Schladming wilde ik wat boodschappen doen en toen ging de telefoon , Jannick waar we waren. Hij reed net door Liezen heen. Dus we kwamen na elkaar thuis maar zij hadden gewonnen. Jannick ging slapen want die obert bij de Feuerwehr vanavond. Wij gingen lekkere Focaccia eten . Ik had verschillende meegenomen en zelf afgebakken. Het weer was zeer warm en zonnig maar in de middag trok het helemaal dicht. Ik denk straks nog even bij de Feuerwehr kijken.
Inderdaad om 5 uur naar de Feuerwehr. een Radler drinken en Grillhandl besteld om mee te nemen. Jan wilde perse ook een Radler en ik hem gezegd dat hij met pancreatitus geen alcohol mag drinken. Dan wordt hij zo overmatig boos dan drinkt hij zich maar dood. Ik geef het helemaal op.
Om 5 begon het net en het liep langzaam aan vol en toen we weg gingen was er geen plaats meer om te zitten.
Theresa was in de springkoe aan het spelen met vriendinnetjes en grappig je merkt dat ze ouder worden en de jongetjes uitdagen. Het was nog zeer warm maar er kwam wel wind opzetten. Theresa kwam zeggen dat ze ook dorst had en ze wilde graag cola. Dat was altijd een sapje maar nu drinkt ze dus een cola. Na een poosje naar de muziek geluisterd te hebben en ik aan Sotti had gezegd dat ik weg ging ,kwam hij de ingepakte Grillhandl brengen. De beste die je kan krijgen van Herbert . Niet gewacht op het meiboom omzagen. Wel nog snel lootjes gekocht. Thuis gelijk eten met zijn drietjes.

Er stonden nog een paar fotos van Mautern op mijn telefoon.

Theresa je bril is wel gewaagd,maar heeft ook klasse ,staat je heel erg goed en ook een vrolijke kleur