schoolfotos

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Maandag 23 november
De dag begon met regen en mist maar het werd tegen elven weer mooi weer.
Vanmorgen eerst wat administratieve zaken met Jannick samen afgehandeld. Toch maar besloten om een skipas te kopen. Ook moest hij nog materiaal terug brengen bij Bachler van zijn cursisten. Daar moest hij gelijk papieren invullen want omdat hij nieuwe schoenen heeft van Salomon in een dure prijsklasse krijgt hij voor de 4 Salomon langlauf marathons komend seizoen startkaarten gratis. Bachler is begonnen met KV+ te verkopen en heeft de langlaufstokken in de verhuur. De baas wilde even aan Jannicks kleding voelen omdat hij dat misschien ook wil gaan verkopen.
Jannick ging dus weer op de gletsjer trainen maar na een uur training werd hij door de pistebully opgehaald. Er werd slecht weer verwacht en het waaide al stevig dus iedereen moest de gletsjer af. De gondel ging al flink te keer en er waren mensen die zeiden we wachten nog even maar onze ervaring is dat het niet helpt , het wordt alleen erger en niet minder. En als je niet snel genoeg bent kom je niet naar beneden.
Hij was voor het eerst wezen skaten uiteraard met zijn nieuwe schoenen.
Jan was gaan werken bij het gerecht in Schladming en ik ben gaan wandelen, let wel flink doorstappen. Ook ik was blij dat ik een muts in de tas had want het weer sloeg inderdaad om en het was nog steeds zonnig maar de wind werd flink en koud. Op de terug weg zag ik bij het stadion Reini aan het werk, die is alles aan het opbouwen en er is een flinke uitbreiding wat zijn grondstuk aan gaat en naast het huisje wat er normaal staat is nu ook een waxdeel aangebouwd. Er komen nog wat nieuwe zaken maar dat kan ik nog niet publiceren want alles waar ze hier lucht van krijgen vindt gelijk navolging. Kreeg gelijk uitleg over hoe het gaat worden en wat en waar. De hoop is wel op sneeuw want in de eerste week van december is de langlaufopening en Reini zit volgeboekt met arrangementen en lessen en toeren.
Deze week heeft hij ook nog lessen op de gletsjer. En nog veel werk in Duitsland en weet ik wat hij allemaal nog meer voor de andere firma die hij heeft doet. Elke keer als hij niet hier kan zijn valt Jannick voor hem in.
Het zijn gouden tijden voor de Dachsteingletsjer en de Planai want daar kan nog geskied worden. En op de gletsjer ook nog langlaufen. Jannick moest ook nu een skipas kopen normaal doet hij dat ook niet want dan kan hij op Tauplitz of Obertauern als hier geen sneeuw is maar nu is nergens sneeuw. Komt deze week ook niet ondanks dat er regen voorspelt is maar de temperaturen zijn te hoog. Op de dienst krijgen ze wel altijd skipassen maar pas vanaf de kerst.
Het hutje van West is ook uitgebreid , ze zouden alleen het open stukje dichtmaken maar er is nu een aanbouw die heel veel groter is en ook nog een trapbordes aan de zijkant. Zoals ze hier zeggen Ski W is een aartsleugenaar en heeft schijt aan iedereen. Doet gewoon waar hij zin in heeft. Er is dus weer strijd en ook wij hebben gemerkt dat hij gewoon doet wat hij wil (de foto,s van Jannick zonder toestemming gebruiken) en ook daar waren we niet in de enige mee.
Jannick doet vannacht nachtdienst op de ambulance. Nachtdiensten zijn voor hem het makkelijkste te combineren en hij moet toch zijn uren voor van de winter maken. Doordat hij de afgelopen maanden steeds 2 weekenden per maand kwijt was aan studie voor zijn diploma had hij geen tijd om ook nog zijn verplichte uren te maken, dus zeker geen extra om aan zijn winteruren te komen.
Jannick heeft zijn schoolfoto,s gekregen, zijn wel mooi. Maar het was een enorm pakket met veel onzin dingen erbij en erg duur. We hebben alleen het standaard pakket genomen voor 13 euro en de rest terug gestuurd. Wat moet je met visitekaartjes waar niet eens je telefoonnummer of internet en email bijstaan? Er zaten een soort fankaarten bij maar die waren werkelijk lelijk. Tafelkalenders , zakkalenders en stickers. De rest al terug gestuurd.
Ik heb gelijk zelf een vergroting gemaakt voor in de huiskamer. Elk jaar doe ik dus een nieuwe erin.
Vandaag is Bettina in Ischl aan haar pols geopereerd. Als alles goed is komt ze dan morgen weer naar huis.