Vloer storten

Samstag 1.August
Weer een warme zonnige dag en daar kwam Jannick met Theresa en ik huuuuuuuuu, ze waren wel vrij maar hadden vandaag hun huwelijkscursus en voorbereiding op het huwelijk in Irdning in de kerk. De hele dag , en dat met zo veel te doen en zo weinig vrije tijd maar ja ze moeten omdat ze in de kerk trouwen.
Dus we gingn op wg naar Liezen met Theresa achter in de auto, eerst naar Stainach om mijn yoghurtmaker af te geven dan door naar Liezen om mijn bril op te halen.Dan naar de Baumax want we hadden de tegels in de badkamer gemeten en die waren precies de maat van de tegels die we daar gezien hadden voor 3 euro de vierkante meter. De kleur maakt niet uit want we verven ze dan gewoon mee met de oude op de wand. Nog een zooi planten voor het balkon bij Ingrid en Jannick. Dan weer naar huis, snel kaasssoep gemaakt en ik snel omkleden en de deur weer uit. Opa past op Theresa (die ging een slaapje doen) en Oma naar de Kirtag waar ik Annemarieke en haar vriendin Wanda trof. We zijn op het terras bij Post gegaan. Gezellig en leuk. Op de terug weg naar huis werd ik door Jnnick gebeld of wij op de Kirtag waren en ik zei hem net onderweg naar huis en Pa is met Theresa thuis. Afgesproken om nog even te komen dus eerst naar huis gelopen Jan en Theresa opgehaald en dan weer terug. Dan bij de brandweer maar Semmel mit Schweinsbraten van de gril gegeten , en voor de terug weg ook maar een ijsje. Ik was gaar en ben met Jannick mee terug gereden en Ingrid , Jan en Theresa zijn lopend gegaan.
Thuis gekomen ging het Wasserrettung alarm maar Jannick heeft gemeld niet te kunnen komen.
Hij moet vanavond nog de metalen mat op maat slijpen en de metalen stangen gaten boren in het oude beton. Theresa zit heel zoet kinderen voor kinderen te kijken.
Op de achtergrond het lawaai van beneden.

Ze zouden alleen het ijzerwerk doen maar Ingrid heeft St George afgebeld en ze zijn gelijk door gegaan met de vloer storten, Jan doet de vloer, Jannick de betonmolen en Ingrid sleept de zakken beton aan. Wat een stof en stank. Theresa om half 9 maar naar haar bedje gebracht maar eerst even mee naar beneden kon ze kijken wat ze aan het doen waren en even Mama en Papa een kusje geven. Ze kon ook alleen maar zeggen het stinkt het stinkt. Ze is gelijk zoet gaan slapen.
Maar het werk is afgekomen vanavond was even hard aanpoten voor de mannen en het Baumax vrouwtje.

Even zappen op tv en zie ik daar ineens Hubert von Goisern, dus even genieten , geen concert van hem maar ze speelden op het Heimat Sound Festival en het was op de Bayerischer Rundfunk. Na het concert van hem kwam een voor mij onbekende Sophie Hunger maar ook daar van genoten. Het is een Zwitserse zangeres. Nu is er een popgroep uit Wenen met de naam Wanda ken ik ook niet maar ook niet slecht. Ik ga het niet uitzitten want het duurt tot vannacht 3 uur of zo